معاون اجرایی رئیس‌جمهور:

دولت وارد دعواها و بازی های سیاسی نمی شود

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت سیزدهم‌ مصلحت کلان‌ کشور را مد نظر قرار می‌دهد و وارد دعواها و بازی‌های سیاسی نمی‌شود، گفت: در اتفاق اخیری که برای معاون سیاسی وزیر کشور رخ داد دولت حرف‌های زیادی برای گفتن داشت، اما مهم‌ترین مسأله حفظ آرامش در کشور است و اختلافی بین قوا نباید شکل گیرد.
محسن منصوری که در اولین اجلاس مردمی‌سازی دولت سخن می‌گفت، اضافه کرد: دولت به نفع آرامش نظام و کشور از بسیاری از حرف‌ها عبور و سکوت پیشه می‌کند، برخی طراحی کرده بودند تا اتفاقاتی از جنس یکشنبه سیاه در کشور رخ دهد، اما به لطف خدا دولت مصلحت کلان کشور را مدنظر قرار داد.
وی در ادامه با اشاره به تغییر رویکردها و استراتژی‌ها در دولت سیزدهم نسبت به دولت گذشته، اضافه کرد: یکی از چالش‌های اصلی دولت قبل حرکت به سمت حاکمیت دوگانه در کشور بود، در بیشتر اوقات رهبری معظم به عنوان پرچمدار انقلاب اسلامی نکات و ملاحظاتی را مطرح می‌کردند و روز بعد رئیس دولت و ارکان دولت مواضع متضاد و متعارض با بیانات رهبری اتخاذ می‌کردند، اما رئیس‌جمهور و اعضای دولت خود را سرباز ولی‌فقیه می‌دانند و متعهد هستند که به سمت حاکمیت واحد در کشور حرکت کنند. منصوری ادامه داد: در بسیاری از دولت‌های قبل جریان‌های غربگرا تقویت شدند و جریان‌های تکنوکرات جولان می‌دادند و جریان‌هایی که بعضاً منتسب به برخی تفکرات خاص بودند دست و بالشان باز بود اما این دولت از روند جریان سکولار جلوگیری کرد. وی با تأکید بر اینکه در تورم نقطه به نقطه نسبت به سال‌های قبل وضع بهتری داریم، گفت: در بحث معیشتی هنوز به نقطه‌ای که می‌خواهیم نرسیده‌ایم، تا این متغیرهای اقتصاد کلان بخواهد در اقتصاد خرد جلوه کند و در حوزه معیشتی خودش را نشان دهد زمان می‌برد اما این اتفاق حتماً به لطف خدا خواهد افتاد.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه در این دولت از نظر رویکردی سطح زندگی‌ مسئولان به سطح زندگی مردم‌ نزدیک شده است، اظهارکرد: زیست بسیاری از مسئولان به گونه‌ای است که اگر مردم در جریان قرار بگیرند باور نخواهند کرد.
منصوری، پرهیز از تجمل و هزینه‌های اضافی را از شاخص‌های مهم دولت مردمی عنوان کرد و گفت: پرهیز از اختصاص مسیرهای منحصر به فرد و آسانسورهای آنچنانی از دیگر اتفاقاتی بود که در این دولت با آن مقابله شد و از مهم‌ترین رویکرد‌های دولت تحقق مردمی‌سازی است که در دستور کار دولت قرار گرفت. معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه بسیاری از پرونده‌های باز در این دولت به نتیجه رسید، افزود: دولت خود را دولتی مسئولیت‌پذیر می‌داند و مسئولان از رئیس‌جمهور تا وزرا هیچ گاه گله‌ای از محدودیت اختیارات نداشته‌اند و اینکه عنوان کنیم که «نگذاشتند» یا «نتوانستیم» یا «برای ما مشکلاتی ایجاد کردند». وی اضافه کرد: ما در کشور تاریخ و برهه‌ای را داشتیم که رئیس‌جمهور یک کشوری عنوان می‌کرد که، «من جمعه صبح فهمیدم که مسأله بنزین به این شکل اتفاق افتاده است» اما امروز به محض اینکه یک صف بنزین شکل می‌گیرد همه دولت بسیج می‌شوند تا مسأله را حل کنند و این یعنی دولت مسئولیت‌پذیر.
جستجو
آرشیو تاریخی