صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و هفت - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و هفت - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

با زائران حسینی

هر کاربر می‌تواند 9 بلیت اربعین بخرد
به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، هر فرد با یک کد ملی، حداکثر می‌تواند ۹ بلیت بخرد.
به گزارش ایسنا، جعفر یازرلو درباره فروش بلیت‌های اربعین توضیح داد: فرایندی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت‌ها ابلاغ شده که هر کاربر حداکثر می‌تواند ۹ بلیت اربعین بخرد، بنابراین خرید بلیت گروهی و چارتری کنسل است.
وی با بیان اینکه درصدی از بلیت را برای کاروان‌ها گذاشتیم، افزود: از کل ظرفیت احتمالاً ۳۰ درصد برای کاروان‌ها اختصاص می‌یابد و ۷۰ درصد برای عموم مردم. البته این هنوز قطعی نشده اما تصور بر این است که بتوانیم این درصد را داشته باشیم، اما هر کاربر بیشتر از ۹ بلیت نمی‌تواند بخرد. این کار هم برای جلوگیری از ایجاد چرخه دلالی و بازار سیاه انجام شده است. سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری همچنین تأکید کرد: فروش بلیت‌های اربعین از طریق سایت‌های رسمی و آن دسته از دفاتر فروش آنلاین (OTA) که توانسته باشند الزامات تعیین‌شده توسط این سازمان ذیل بخشنامه شماره ۲۳۵۰۵ تاریخ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ را برآورده کرده باشند، مشخص و تعریف شده و خارج از این دو روش تخلف محسوب می‌شود. البته بجز فروش آنلاین، فروش بلیت از شرکت‌ها هم امکان‌پذیر است.

پیش‌بینی تردد ۱۰۰ هزار زائر از مرز خسروی
رئیس پلیس راهور فراجا گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ هزار نفر از زائران اربعین حسینی امسال از مرز خسروی تردد کنند.
به گزارش مهر، سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا در حاشیه بازدید از مرز خسروی اظهارداشت: در بازدیدی که امروز (سه‌شنبه) از پایانه مرزی خسروی داشتیم الحمدلله شرایط امسال بهتر شده و مرز خسروی به صورت شبانه‌روزی پذیرای زائران عزیز اربعین حسینی خواهد بود.
وی با اشاره به آمار تردد زائران از مرز خسروی گفت: سال گذشته مرز خسروی میزبانی از ۵۰ هزار نفر زائر را به خودش اختصاص داد که پیش‌بینی می‌شود امسال پذیرای بیش از ۱۰۰ هزار زائر باشد. سردار هادیانفر بیان داشت: با توجه به اینکه اغلب زائران از خودروهای شخصی برای تردد به مرزها استفاده می‌کنند، در مرز خسروی زیرساخت‌های خوبی پیش‌بینی شده است؛ ۶ پارکینگ اصلی برای زائران با ظرفیت مناسب و ۲ پارکینگ در محدوده شهر قصرشیرین پیش‌بینی شده است و امیدواریم زائران از این ظرفیت استفاده کنند و تمرکز صرفاً در مرز ایلام و مهران نباشد.
وی تأکید کرد: هدف ما در ایمن‌سازی راه‌ها این است که شرایطی به وجود بیاید تا امسال زائران ما که ۹۶ درصد آنها از ۶ مرز زمینی تردد می‌کنند، بدون هیچ دغدغه‌ای بتوانند از مسیرهای زمینی استفاده کنند.
وی گفت: با توجه به تمهیدات ترافیکی اتخاذ شده، خودروهای شخصی تا پارکینگ‌ها عزیمت می‌کنند تا از آنجا با خودروها و اتوبوس‌های شرکت واحد به پایانه‌های مرزی مراجعه کنند.
سردار هادیانفر خاطرنشان کرد: سال گذشته کاهش بسیار اثربخشی را در تصادفات داشتیم و امسال هم مورد تأکید ماست که رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی که مسئولیت بیشتری دارند حتماً از خودرو ایمن استفاده کنند.
 
راه‌اندازی پویش «مرهم زائر»
ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) در اطلاعیه شماره ۴ خود از راه‌اندازی پویش «مرهم زائر»، به عنوان خیرین حوزه سلامت، خبر داد و از عموم مردم خواست، در قالب این پویش، کمک‌های خود را اعم از نذورات نقدی یا داروهای مازاد که در منازل نگهداری می‌شود، در اختیار حوزه درمان ستاد اربعین قرار دهند.
به گزارش ایسنا، ستاد مرکزی اربعین در چهارمین اطلاعیه خود خواستار مشارکت‌های مردمی بویژه در امر نذورات درمانی اربعین از طریق مراکز تعیین شده در قالب کمیته امداد و نجات اربعین شد و در عین حال از مردم دینمدار و عاشق اهل بیت(ع) خواست از ارسال هرگونه دارو و تجهیزات پزشکی بدون هماهنگی جمعیت هلال احمر برای مراسم اربعین در عراق اجتناب کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی