صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و هفت - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و هفت - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

شهرداری در مقابل مافیای ساخت وساز تنهاست

رئیس شورای اسلامی شهر تهران روز گذشته در یکصد و هفتادمین جلسه این شورا با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون عمران برای بررسی حادثه خلازیر گفت: شهرداری در مقابل مافیای ساخت‌ وساز تنهاست و به تنهایی نمی‌تواند مقابل این مافیا ایستادگی کند. باید همه دستگاه‌ها پای کار بیایند تا مشکلات رفع شود.

به گزارش ایرنا، مهدی چمران اظهار داشت: ساخت و ساز در خلازیر ظرف امسال و سال گذشته، از سوی مافیای ساخت و ساز انجام شده است. این سازه‌ها ناپایدار بوده و در شرایط بحرانی در عرض چند روز ساخته شده‌اند و حتی فونداسیون هم نداشتند و می‌توانند خطرساز باشند. وی گفت: مافیای ساخت و ساز، این خانه‌ها را با قیمت کمتری به فروش می‌رسانند و عده‌ای به‌ناچار این خانه‌ها را خریداری می‌کنند.

مصوبات کمیسیون ماده پنج ۵۴ هزار میلیارد تومان آثار مالی دارد
اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه روز گذشته شورا، نطق آرش مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در خصوص مصوبات کمیسیون ماده ۵ را هم در دستور کار قرار دادند. عباسی اظهار داشت: بندهای این مصوبه با سه عنصر اصلی بازنگری طرح تفصیلی، طرح‌های موضعی از جمله بوستان ولایت و دوشان تپه به وسعت ۳۴۲ هکتار و پرونده‌های موردی برای ۱۵هزار متر مربع زیربنای مازاد ساختمانی در قالب ۱۲ پرونده که ۱۰ پرونده مربوط به مناطق بالای محور انقلاب و دو پرونده مربوط به پایین محور انقلاب است، بررسی شد. وی نوسازی بافت فرسوده را یک اولویت دانست و گفت: ملاک عمل فعلی در برخی قطعات با وسعت پنج برابر حداکثر اندازه قطعه، اعطای طبقه مجاز است که این موضوع بررسی شد. عباسی افزود: مقایسه مالی پرونده‌های کمیسیون ماده پنج با یکی از مصوبات شورای اسلامی شهر تهران نشان می‌دهد مصوبات کمیسیون ماده پنج، ۵۴ هزار میلیارد تومان آثار مالی دارد.

انتفاعی از انتقال پادگان‌ها نداریم
حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران هم با بیان اینکه با انتقال پادگان دوشان تپه ۶ معبر بازگشایی می‌شود، عنوان کرد: در انتقال پادگان‌ها دنبال انتفاع نیستیم.
میثم مظفر، دیگرعضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر املاک به درستی بارگذاری شود و مطلوبیت اقتصادی شکل گیرد نسخه رهایی بخش برای منطقه ۱۸ و ۱۹ خواهد بود. وی یادآورشد: برای جمعیت پذیری ناشی از طرح تفصیلی تهران، جمعیت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر پیش‌بینی شده است.
مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا هم گفت: اگر شهرسازی روند کندی داشته باشد به شهر آسیب خواهد زد. این روند در دوره قبلی باعث شد تولید مسکن صورت نگیرد و قیمت مسکن افزایش چشمگیری داشته باشد.
وی با بیان اینکه دوشان تپه بن‌بستی را در منطقه ایجاد کرده بود، یادآور شد: بازگشایی این محدوده یکی از مطالبات شهروندان منطقه است و تعیین تکلیف آن قطعاً بر رضایت مردم مؤثر خواهد بود.
مهدی بابایی دیگر عضو شورا هم با بیان اینکه شهرداران تعیین تکلیف پادگان دوشان تپه را غیرقابل تصور می‌دیدند، گفت: خوشبختانه بخش اعظم مشکل این پادگان رفع شده است. ۶۵ درصد از آن به سرانه فضای سبز و ایمنی منطقه اضافه می‌شود و ۳۵ درصد در اختیار ارتش است.
 
تغییر نام خیابانی به نام هنرمند فقید «علی سلیمانی»
اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه روز گذشته خود، براساس درخواست کمیسیون نامگذاری شورا، به تغییر نام خیابان پشن در منطقه ۱۱ حدفاصل خیابان ولیعصر(عج) و خیابان فلسطین، به نام هنرمند فقید «علی سلیمانی» رأی دادند.

جستجو
آرشیو تاریخی