از ورزش چه خبر؟!

یخچالی به آلمان برمی‌گردد
بهنام یخچالی، ملی‌پوش بسکتبال کشورمان با تیم رومرستوم گلادیاترز در لیگ دوم آلمان قرارداد بست. او که فصل گذشته با تیم شهرداری گرگان به مقام قهرمانی لیگ برتر رسیده بود، دوباره به آلمان برمی‌گردد تا بار دیگر بسکتبال آلمان را تجربه کند. یخچالی با حضورش در این تیم می‌تواند خاطرات خوب بازی در این کشور و صعود به لیگ برتر آلمان را زنده کند. وی در حال حاضر در اردوی تیم ملی است و برای حضور در جام جهانی آماده می‌شود.
 
 
جدال صبحگاهی ساحلی‌بازان
ساحلی‌بازان جوان والیبال ایران، در دور حذفی، برای حضور درمرحله نیمه‌نهایی زیر 21 سال قهرمانی آسیا جدالی صبحگاهی به وقت تهران با قزاقستان واسترالیا داشتند. تیم یک والیبال ساحلی جوانان ایران با ترکیب مهدی علیزاده، امیررضا زمانی که دور مقدماتی را با موفقیت پشت سرگذاشتند، دیروز در مرحله حذفی با نتیجه
 2‌-یک، ویتنام یک را برد و به مرحله یک چهارم نهایی رسید و ساعت 6:40 دقیقه صبح امروز به مصاف قزاقستان یک رفت. تیم دو ایران با ترکیب علی قربان‌پسندی – حبیب ناصری هم دیروز در مرحله حذفی هنگ‌کنگ یک را با نتیجه 2‌- صفر شکست داد و پا به یک چهارم نهایی گذاشت و امروز همزمان با تیم یک مقابل استرالیای یک ایستاد.
 

آرژانتین هم قربانی می‌شود؟
تیم والیبال جوانان، امشب در بازی آخر مرحله نیمه نهایی با آرژانتین، برای صعود به فینال قهرمانی جهان و انتقام تیم ملی می‌جنگد. تیم رضا مؤمنی مقدم، که بعد از شکست لهستان و تایلند حضورش در مرحله نیمه‌نهایی قطعی شده بود، با پیروزی مقابل بلغارستان با صدرنشین گروه E پا به نیمه‌نهایی گذاشت تا ساعت 20:30 دقیقه امشب با آرژانتین روبه‌رو شود. تیمی که با شکست برزیل تیم دوم گروه f شد. جوانان ایران در بازی امشب می‌خواهند با یک تیر دو نشان بزنند، هم جواز صعود را بگیرند و هم انتقام باخت تیم ملی در لیگ ملت‌ها را.  بلغارستان و ایتالیا هم برای پای دیگر فینال، سه ساعت قبل از بازی ایران، یعنی ساعت 17:30 دقیقه به مصاف هم می‌روند.


افروز با رکوردشکنی پارالمپیکی شد
سعید افروز با مدال طلا و رکوردشکنی در رقابت‌های پارادوومیدانی قهرمانی جهان، سهمیه  پارالمپیک پاریس را گرفت. او درششمین روز رقابت ها به میزبانی پاریس که صبح دیروز در پرتاب نیزه کلاس F34 برگزار شد، با حدنصاب 40.27 متر، با شکستن رکورد دنیا، مدال طلا و سهمیه پارالمپیک پاریس را به دست آورد.
او بعد از رشید مسجدی و مهدی اولاد سومین طلایی کاروان ایران شد.


اونانا نزدیک به دروازه یونایتد
سران منچستر یونایتد به جذب آندره اونانا سنگربان اینتر نزدیک شدند. بعد از خداحافظی داوید دخئا دروازه‌بان اسپانیایی شیاطین سرخ، پیشنهاد 50 میلیون یورویی مدیران یونایتد مورد قبول نراتزوری قرار گرفته است تا اونانا به زودی برای امضای قرارداد راهی منچستر شود. دروازه‌بان فرانسوی اینتر فصل گذشته با عملکردی خوب موفق شد با این تیم کوپا ایتالیا را فتح کند اما در فینال لیگ قهرمانان اروپا با ناکامی نتوانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد. این در حالی است که نراتزوری هم بعد از خداحافظی اونانا، سعی می‌کند یان سومر از بایرن مونیخ یا آناتولجی تروبین از شاختاردونتسک را به خدمت بگیرد.


جدال دختران بسکتبال در نیمه نهایی آسیا
هنگ‌کنگ حریف ایران شد
 روزهایی که بسکتبال ایران نتایج خوبی نمی‌گیرد و حال و روز جامعه این رشته خوب نیست، تیم دختران ایران با سرمربیگری سروه ضرغامیان توانست در رویداد مسابقات دختران زیر 16 سال دویژن B آسیا با سه برد متوالی مقابل تیم‌های مالزی، سنگاپور و گوام، به عنوان صدرنشین راهی نیمه نهایی شود. آنها دیروز استراحت کردند و امروز ساعت 20:00 برابر هنگ‌کنگ تیم دوم گروه الف قرار می‌گیرند تا برای فینالیست شدن رقابت سختی را پشت‌سر بگذارند. در مسابقه دیگر نیمه نهایی این رویداد تیم‌های فیلیپین و مالزی با هم روبه‌رو می‌شوند. دیداری که کاملاً شرقی است و باید گفت تیم نوجوانان دختر ایران تنها تیم حاضر در جمع چهار تیم برتر است که از منطقه غرب به نیمه نهایی رسیده است.حالا باید دید غزل زمانی، غزل جعفری، زهرا بازوبندی، زهرا زارعی، زهرا یزدانی، مبینا رحیمی، فاطمه جعفری، هانیه حسینی، هلیا هودنه، مائده مریدی، فاطمه دریساوی‌زاده و عسل فائز در این بازی هم می‌توانند همانند سه بازی قبل هماهنگ و خوب بازی کرده تا شانس صعود به دویژن A را فراهم کنند؟ این اولین تیم دختران ایران است که در جمع چهار تیم برتر مسابقاتی قرار گرفته است.

جستجو
آرشیو تاریخی