جدیدی انتقاد کرد، پولادگر آشتی

علیرضا دبیر 4 سال دیگر روی صندلی داغ کشتی

در پایان رأی‌گیری از اعضای مجمع فدراسیون کشتی علیرضا دبیر با کسب آرای لازم به عنوان رئیس چهار سال آینده این فدراسیون باقی ماند. رقیبان اصلی او از حضور در انتخابات انصراف دادند. مجمع انتخابات رئیس آینده فدراسیون کشتی پنجشنبه 22 تیرماه به ریاست سیدمحمد پولادگر معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و حضور مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در سالن فارسی آکادمی ملی المیپک برگزار شد و طی آن علیرضا دبیر با کسب ۳۸ از ۳۸ رأی اعضای مجمع برای ۴ سال دیگر به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد.

انصراف نامزدهای ریاست
حمید بنی‌تمیم، حمید سیفی و عباس جدیدی سه کاندیدای ریاست فدراسیون کشتی با تأکید بر اینکه انتخابات یک‌طرفه است، انصراف خود را اعلام کردند. عباس جدیدی بعد از اعتراض به روند برگزاری انتخابات و اعلام پیگیری این موضوع از سوی مراجع قضایی، تأکید کرد: به جو این انتخابات غیرقانونی که براساس یک اساسنامه غیرقانونمند است، اعتراض دارم و جلسه را ترک می‌کنم.

دبیر اشتباهش را جبران کرد
علیرضا دبیر که در مجمع گذشته فدراسیون کشتی رفتار و ادبیات نامناسبی نسبت به محمد پولادگر معاون وزیر ورزش داشت، قبل از شروع مجمع با اهدای تربت کربلا به پولادگر از وی به‌خاطر اتفاقی که در گذشته رخ داده بود عذرخواهی کرد و حلالیت طلبید.

دبیر: کمترین کار من ساخت‌و‌ساز بود
دبیر در مجمع انتخابات این فدراسیون گفت: ما همین روند را در کشتی ادامه خواهیم داد. دوستان به بطن و اصل موضوعات بپردازند. اگر می‌خواهیم مملکت پیشرفت کند کار کنیم.»
دبیر بعد از انتخابش در جمع خبرنگاران در مواجهه با سؤالی پیرامون حاشیه‌های انتخابات فدراسیون کشتی بیان کرد: وارد حاشیه نشوید. خودتان می‌دانید به چه کسی منتسب هستید! آرا نشان‌دهنده همه چیز است. در کشتی یک اصطلاح داریم که می‌گوییم وقتی طرف روی تشک می‌آید، می‌فهمد چه کاره است. سابقه افراد مشخص است و بهتر است به‌جای حاشیه، به بطن ماجرا بپردازیم.

چه کسانی رای ندادند؟
یکی از آنها که نامش به خاطر احترام، عضو مجمع عنوان شده بود، نماینده وزارت ورزش بود که طبق اساسنامه فدراسیون کشتی حق رأی
نداشت.
 طبق همین اساسنامه علیرضا دبیر رئیس مجمع محسوب می‌شد که باتوجه به کاندیداتوری‌اش، در ابتدای جلسه ریاست را به سیدمحمد پولادگر واگذار کرد و در جمع کاندیداها نشست؛ بنابراین 40 نفر حق رأی داشتند که دو رئیس هیأت هم در مجمع غیبت داشتند تا تعداد آرای مأخوذه به 38 برسد.
رؤسای هیأت‌های خراسان شمالی و بوشهر نیز به دلیل مأموریت کاری در مجمع روز گذشته غایب بودند.

جستجو
آرشیو تاریخی