درخشش دوومیدانی کاران ایران با 3 مدال در آسمان بانکوک

فرزانه مدال گرفت، حمیده رکورد زد

گروه ورزشی/ سومین روز رقابت‌های قهرمانی آسیا، روز خوب دوومیدانی ایران بود. با 3 مدال. دو نقره و یک برنز. البته سهم دونده‌های سرعتی ایران دو مدال نقره و برنز بود. روز خوب ایرانی‌ها را مهدی صابری پرتابگر وزنه با مدال نقره‌اش شروع کرد. مدالی که اعتبار را در آسیا به پرتاب وزنه ایران برگرداند. صابری وزنه‌اش را 19 متر و 98 سانتیمتر پرتاب کرد و نایب قهرمان آسیا شد.
اما برای دو دختر دونده همان اتفاقی افتاد که حمیده اسماعیل‌نژاد گفته بود: «یکی از مدال‌های آسیا مال من و فرزانه است.» حرفی که حمیده یک هفته قبل از شروع قهرمانی دوومیدانی آسیایی تایلند زده بود. دیروز، درست همین اتفاق افتاد. وقتی حمیده اسماعیل‌نژاد و فرزانه فصیحی این چندماهه رقابت میلیمتری در 100 متر داشتند و رکورد 100 متر زنان چند بار، بین دو دونده سرعتی ایران دست به دست شد، هردو فدراسیون را مجاب کردند تا در قهرمانی آسیا شرکت کنند. دو دونده سرعتی، از همان دور مقدماتی با انگیزه استارت زدند وبه نیمه نهایی رسیدند، در دور مقدماتی حمیده اسماعیل‌نژاد با رکورد 11 ثانیه و 33 صدم ثانیه به نیمه نهایی و بعد به فینال رسید. رکوردی که 6 صدم ثانیه رکورد 100 متر زنان ایران را زد. رکوردی که 13 تیرماه فرزانه فصیحی در جام کازانف قزاقستان ثبت کرده بود. اما فصیحی بعداز مدال طلا و رکوردشکنی 13 روز پیش، این بار در تایلند خیلی راحت به فینال رسید و با رکورد 11 ثانیه و 39 صدم ثانیه بعداز دونده سنگاپوری مدال نقره را صاحب شد. حمیده اسماعیل‌نژاد هم چهارم شد. با این نتیجه رکوردشکنی به نام حمیده ثبت شد و مدال نقره به فرزانه رسید.
این تنها مدال ایران نبود و حسن تفتیان رکورد دار 100 متر مردان هم مدال برنز گرفت. او که در جامائیکا و فرانسه برای قهرمانی آسیا و بازیهای آسیایی اردو زد و آماده شد، مثل دختران سرعتی بی‌دردسر به فینال رسید. او در رقابتی تنگاتنگ با همه دونده‌های سرعتی آسیا با رکورد 10 ثانیه و 23 صدم ثانیه بعداز دونده‌های ژاپن و عربستان مدال برنز آسیا را صاحب شد. با این حساب دیروز، با مدال نقره و برنز دونده‌های 100 متری، روز سرعتی‌ها بود.
جستجو
آرشیو تاریخی