آزمون: با تأکید همسرم به دوچرخه‌سواران خانم کمک کردم

اما بجز کمک به مردم، بعضی از سوپر استارهای ورزش حمایت ورزش زنان را ادای مسئولیت اجتماعی‌شان می‌دانند. سردار آزمون مهاجم تیم ملی فوتبال، یکی از ستاره‌هایی است که ترجیح می‌دهد با سرمایه‌گذاری روی ورزش زنان، آنها را برای ادامه کار دلگرم کند. او سال قبل با راه‌اندازی تیم سریک، والیبال زنان را زیر پرو‌بال خودش گرفت و به گفته پدرش در یک فصل برای این تیم 7 میلیارد هزینه کرد. درست مثل تیم‌های لیگی مردان. اگرچه تیمداری آنها در والیبال همان یکسال بود و نوع رفتار فدراسیون در فینال آزمون را از ادامه سرمایه‌گذاری منصرف کرد. او اما چهارشنبه گذشته در اقدامی جالب، بانی جایزه بزرگ دوچرخه‌سواری پیست زنان شده است. مسابقه‌ای که رکابزنان سه ماده اسپرینت، دور حذفی و اسکرچ در پیست مجموعه آزادی با هم رقابت کردند و سردار آزمون 150 میلیون تومان برای 9 نفر اول هر سه ماده کنار گذاشته بود. سردار البته حمایتش از دوچرخه‌سواری زنان را تنها دلگرمی می‌داند و بس: «اگر من حامی جایزه بزرگ دوچرخه سواری زنان شده‌ام هیچ ربطی به این ندارد که دیگر در والیبال تیمداری نمی‌کنم. وقتی دیدم هیچ حمایتی از دختران دوچرخه‌سواری نمی‌شود، تصمیم گرفتم حامی جایزه بزرگ دوچرخه‌سواری باشم. البته همسرم هم تأکید زیادی برای رسیدگی به وضعیت آنها داشت. من سعی می‌کنم باز هم به حمایت‌هایم ادامه دهم.»
آزمون که یکی از حامیان پرو پا قرص ورزش زنان است، حتی برای سرمایه‌گذاری روی ورزش زنان، به دوستانش هم سفارش کرده: «من به بچه‌های تیم ملی مثل مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و بازیکنانی که بیشتر با آنها رفاقت دارم، صحبت کرده‌ام که آنها هم استقبال کردند و معتقدند در صورتی که شرایط جور باشد حمایت می‌کنند.»
سردار آزمون برنامه برای حمایت از رشته‌های بیشتری دارد: «من تا به حال از تیم‌های والیبال و دوچرخه سواری حمایت کرده‌ام و بسکتبال را هم به خاطر اینکه خواهر زاد‌ه‌ام بازی می‌کند مدنظر دارم. منتظر ورودم به دوومیدانی و سوارکاری هم باشید.»

 

برش

از کمک به زلزله‌زده‌ها تا حمایت مناطق محروم
البته گل سرسبد ادای مسئولیت اجتماعی کسی نیست جز رسول خادم قهرمان المپیک 1996 و رئیس سابق فدراسیون کشتی. او بعد از رفتن از فدراسیون کشتی و ورزش، سال 99 مؤسسه خیریه علی ابن ابیطالب را راه‌اندازی کرد و قهرمانانی مثل کمیل قاسمی، حسن رحیمی، نجمه خدمتی که احساس وظیفه می‌کردند، با او همقدم شدند. شیوع کرونا، فعالیت مؤسسه را جدی‌تر کرد. مؤسسه مناطق محروم سیستان و بلوچستان، استان خراسان شمالی و جنوبی را با توزیع اقلام معیشتی، بهداشتی بین خانواده‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست، ساخت مدرسه، خانه‌های بهداشت و آبرسانی به روستاهای دارای مشکل آب پوشش می‌دهد. حتی زمینه فروش سوزن‌دوزی و گبه‌های هنر دست زنان سیستانی و خراسانی را در نمایشگاه‌های صنایع دستی و غرفه یکی از هتل‌های تهرانی فراهم کرد تا درآمد داشته باشند. بی‌سرو‌صدا و بدون اینکه اقداماتش را در بوق و کرنا کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی