گزارش روز

مهری رنجبر
روزنامه‌نگار

قهرمانان ایرانی هم جزو دسته افرادی در جامعه هستند که به ادای مسئولیت اجتماعی بی‌اعتنا نیستند. البته بیشتر فعالیت آنها در مواقع حوادث غیرمترقبه خلاصه می‌شود، بویژه چند سال اخیر هر وقت زلزله و سیل مردم را به دردسر انداخته آنها پای کار بوده‌اند، از کمک‌رسانی گرفته تا تهیه اقلام و جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای خانواده‌های آسیب‌دیده. نمونه‌اش عادل مجللی قایقران ملی‌پوش اهل استان گلستان که عید 98 همان اول با سیلی که استان را برداشت پای کار امدادرسانی بود و تا چند ماه شبانه‌روز کنار سیل‌زده‌ها. ورزشکاران و قهرمانان د رزلزله کرمانشاه هم، دست به کار شدند تا مرهم دل آسیب‌دیدگان باشند. احسان حدادی پرتابگر دیسک ایران بعد از اینکه در المپیک 2012 لندن مدال نقره گرفت تا پایش به فرودگاه امام خمینی(ره) رسید، مدالش را به بچه‌های سرطانی هدیه کرد. او همان موقع گفت: «بچه‌های سرطانی را خیلی دوست دارم و دلم می‌خواهد دلشان را شاد کنم.» تاریخ‌ساز دوومیدانی ایران همان روز هم برای کمک به زلزله‌زدگان ورزقان راهی این شهر شد.
علی دایی شهریار فوتبال ایران هم سال 91 وقتی زلزله مردم آذربایجان شرقی را گرفتار کرد در روزهای سرد هم سری به ورزقان زد و هم دو کامیون محموله پوشاک گرم و وسایل اولیه برای زلزله‌زدگان ورزقان و بقیه شهرستان‌ها فرستاد. او سال 97 هم زلزله‌دگان مردم کرمانشاه را فراموش نکرد و با کمک مردم وسایل مورد نیاز را به دست مردم رساند.
ادای مسئولیت اجتماعی به حدی مهم است که کمیسیون اخلاق کمیته ملی المپیک، کمیته مسئولیت اجتماعی را راه‌اندازی کرده و قهرمانانی مثل علی پاکدامن کاپیتان تیم ملی شمشیربازی را دعوت به عضویت در آن کرده است. پاکدامن سال قبل هم به دعوت کمیسیون اخلاق همراه سجاد گنج‌زاده برای رساندن کمک‌های معیشتی به سیستان رفت. او درباره عضویت در کمیته مسئولیت اجتماعی می‌گوید: «کمیته مسئولیت اجتماعی زیرمجموعه کمیته اخلاق است و به من عضویت در آن پیشنهاد شد که قبول کردم. این کار برای ادای مسئولیت اجتماعی است.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی