فوتبال ایران

ایران در ضربات پنالتی‌ یمن را برد
صعود نوجوانان به جام جهانی
تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان از ساعت ۱۳:۳۰ دیروز، در نخستین دیدارش در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های زیر ۱۷ سال آسیا به مصاف یمن رفت که این بازی در پایان ۹۰ دقیقه با تساوی بدون گل تمام شد اما در ضربات پنالتی شاگردان حسین عبدی 4-2 به برتری رسیدند و به نیمه نهایی رفتند تا به جام جهانی صعود کنند. حسین عبدی، سرمربی تیم ملی نوجوانان در این دیدار ایران را با ترکیب آرشا شکوری، نیما اندرز، حسام نفری، عرفان درویش‌عالی، اسماعیل قلی‌زاده، امیر محمد رزاقی‌نیا (۷۹ علیرضا همایی فرد) یعقوب براجعه، کسری طاهری (۶۳ رضا غندی‌پور) ابوالفضل زمانی، ماهان صادقی (۷۹ محمد عسکری) و ابوالفضل ذلیخایی روانه میدان کرد. در ضربات پنالتی هم، درویش‌عالی، نفری، ‌قلی‌زاده و اندرز ضربات‌شان را گل کردند و محمد عسکری هم ضربه‌اش را از دست داد اما در نهایت ایران بازی را برد تا به نیمه نهایی صعود کند.


ربیعی سرمربی ذوب آهن شد
محمد ربیعی سرمربی فصل گذشته مس رفسنجان رسماً هدایت ذوب آهن را برعهده گرفت. او که سابقه هدایت تیم‌های بادران و آلومینیوم اراک را هم در کارنامه خود دارد، طی سال‌ها حضور خود نتایج قابل قبولی را کسب کرده و در چند وقت اخیر هم یکی از گزینه‌های هدایت تیم ملی امید ایران و همچنین استقلال بود.


تمجید گل‌محمدی از مربیان ایرانی
مراسم اختتامیه کلاس مربیگری درجه B فوتبال دیروز در سالن هگمتانه هتل المپیک با حضور سید جلال حسینی، سعید لطفی، حسین ماهینی، احسان خرسندی و ... برگزار شد. یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس که به عنوان میهمان ویژه در این مراسم شرکت کرده بود در خصوص حضور شاگردان اسبق خود در این کلاس اظهار داشت: «همه آنها مربیانی کاری هستند که تلاش می‌کنند و عِرق دارند. اگر امکانات خوبی برایشان فراهم شود مطمئناً می‌توانند نتایج خوبی بگیرند. فوتبال خوبی را از مربیان ایرانی دیدیم.» وی افزود: «به جرأت می‌توانم بگویم اگر به مربیان ایرانی میدان داده شود می‌توانند در سطح بالای آسیا هم خیلی راحت کار کنند. خیلی از مربیان ایرانی هستند که واقعاً تاکتیک‌های منحصر به فردی دارند. بازی کردن مقابل این مربیان واقعا سخت است. امروز شاهد حضور نسل جوانی از مربیان بودیم. آینده خوبی را برای این مربیان و این نسل متصور هستم.» علاوه بر این افتتاحیه کلاس مربیگری سطح سوم فوتسال بانوان نیز برای اولین بار در کشورمان برگزار شد و سرمربی پرسپولیس در این خصوص عنوان کرد: «مراسم فوتسال بانوان در سطح C بالاترین سطح آسیا بود. به آنها تبریک می‌گویم و آرزوی موفقیت دارم. ان‌شاالله بتوانند مدارج مربیگری را طی کنند، به موفقیت‌های روز افزون برسند و جام‌های متعددی برای کشورمان به دست بیاورند.»


واکنش اصولی به واردات خودرو
در روزهای اخیر ماجرای ورود خودروی خارجی ملی‌پوشان سروصدای زیادی به پا کرد. البته مسئولان فدراسیون فوتبال هیچگاه به این موضوع پاسخی ندادند اما احسان اصولی، سخنگوی فدراسیون فوتبال دیروز در این خصوص گفت: «در فدراسیون چنین تصمیمی گرفته نشده است. بعد از بازی ایران و عراق در تهران که منجر به صعود شد. دوستان در رختکن تیم ملی آمدند و وعده دادند. فکر می‌کنم معاون اول رئیس‌جمهور بود. هیچ ارتباطی به فدراسیون ندارد. هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اسامی را نداده و من هیچ اطلاعی ندارم! اعضای هیات رئیسه هم هیچ دریافتی در این مورد نداشتند.» او دیروز در حاشیه مراسم اختتامیه کلاس مربیگری B آسیا افزود: «برای مربیانی که مدارک رسمی در سطوح مختلف فوتبال و فوتسال می‌گیرند، باید ظرفیت‌ فعالیت آنها را در سطح ملی و بین المللی گسترش بدهیم. در جهت توسعه فوتبال این گام مؤثری است. باشگاه‌ها را ملزم می‌کنیم از مربیان رسمی استفاده کنند که می‌تواند به نوعی فضا را باز کند.»


طارمی در لیست خرید منچستر
اتان خبرنگار حوزه باشگاه منچستر یونایتد، از حضور مهدی طارمی ستاره تیم ملی ایران و پورتو در لیست خریدهای تابستانی شیاطین سرخ پرده برداشت. اریک تن هاخ سرمربی هلندی منچستر یونایتد در تابستان به دنبال خانه تکانی بزرگ است و برای خریدهایش به 195 میلیون پوند نیاز دارد. طبق گزارش این خبرنگار انگلیسی، طارمی با ارزش 17 میلیون پوند در لیست 4 نفره خریدهای تابستانی منچستر یونایتد قرار دارد. طارمی پیش از این مورد توجه باشگاه‌های میلان و الهلال هم قرار گرفته بود.

جستجو
آرشیو تاریخی