تأکید نکونام در اولین جلسه رسمی با بازیکنان استقلال:

سقف قرارداد داریم 15 میلیارد بیشتر نمی‌دهیم

 

 

استقلال پس از انتخاب جواد نکونام به عنوان سرمربی جدیدش، در حال آماده‌سازی خود برای حضور در نقل و انتقالات و همچنین تمرینات پیش فصل است. تمرینات آبی پوشان پایتخت در فصل جدید، قرار است از چهارشنبه (هفتم تیر) با حضور هواداران در کمپ زنده یاد ناصر حجازی آغاز شود. بر همین اساس، نکونام دیروز و پس از جلسه با مدیران باشگاه، بازیکنان استقلال را دور هم جمع کرد. او در این جلسه که در کمپ حجازی برگزار شد، در خصوص وضعیت تیم و باشگاه، وضعیت قراردادها و مسائل مالی، قرارداد تمدیدی‌ها و همچنین برنامه‌های فصل جدید با بازیکنان به گفت‌و‌گو پرداخت. گفته می‌شود سرمربی استقلال در این جلسه به بازیکنان اعلام کرده سقف قرارداد باشگاه 15 میلیارد تومان است و بیشتر از این مبلغ امکان پذیر نیست حتی برای ملی‌پوشان و ستاره‌های شاخص؛ در صورتی که بازیکنانی موافق این مسأله نیستند، می‌توانند از جمع آبی‌پوشان جدا شوند که این تصمیم قطعی است.
 
6 بازیکن از استقلال جدا می‌شوند؟
اما با شروع به کار نکونام در استقلال، اخبار متعدد و مختلفی پیرامون لیست فصل جدید این تیم مطرح شده است. او با حضور در دفتر باشگاه، برنامه‌های فصل جدید و اسامی نفرات مورد نظرش را به مدیران ارائه کرد تا اقدامات لازم به صورت رسمی برای بستن تیم در فصل جدید آغاز شود. گفته می‌شود شش بازیکن استقلال با توجه به برنامه‌های فصل جدید ممکن است از تیم جدا شوند. البته وضعیت برخی از آنها مشروط است و امکان دارد برای فصل بیست و سوم در جمع آبی‌های تهران ماندنی شوند که این مسأله به وضعیت نقل و انتقالات تابستانی نیز بستگی دارد. سید حسین حسینی، مهدی مهدی‌پور، عارف غلامی، سجاد شهباززاده، زبیر نیک نفس و جعفر سلمانی بازیکنانی هستند که از آنها به عنوان خروجی‌های استقلال نام برده می‌شود. با این حال، باید منتظر ماند و دید که در روزهای آینده، نقل و انتقالات استقلال چگونه پیش می‌رود و مذاکرات بازیکنان با باشگاه چه نتیجه‌ای خواهد داشت.
 صید بزرگ از سپاهان
درست ساعاتی بعد از ارائه لیست نکونام، خبر رسید مسئولان استقلال با مسعود ریگی هافبک سپاهان که قراردادش با این تیم به پایان رسیده، به صورت کامل به توافق رسیده‌اند و باید دوباره فصل آینده او را در لباس آبی ببینیم. ریگی در لیگ‌های نوزدهم و بیستم بازیکن استقلال بود اما در شروع لیگ بیست و یکم به سپاهان پیوست و دو فصل برای زردپوشان اصفهانی به میدان رفت اما حالا دوباره صید بزرگ استقلال لقب گرفته است.

2+2 توافق
گفتنی است استقلال در روز نخست نقل و انتقالاتی خود، پس از توافق با ابوالفضل جلالی و جعفر سلمانی برای تمدید قرارداد، با آریا برزگر بازیکن فصل گذشته نفت مسجدسلیمان و مهدی ممی‌زاده هافبک هجومی 23 ساله صنعت نفت، به توافقاتی دست یافته که در صورت نهایی شدن این موضوع، آنها قرارداد خود را با استقلال به امضا خواهند رساند.

 

توافق جلالی با نکونام

ابوالفضل جلالی مدافع استقلال مدتی قبل قراردادش را به صورت یک‌طرفه فسخ کرده بود که با موضعگیری رسمی باشگاه استقلال مبنی بر طرح شکایت در کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال مواجه شد، چون در قرارداد او بندی وجود دارد که اجازه فسخ را به بازیکن نمی‌دهد. با این حال، جلالی دیروز در جلسه‌ای که نکونام در کمپ ناصر حجازی ترتیب داده بود شرکت کرد و پس از گفت‌و‌گو با سرمربی تیم، تصمیم به ادامه حضور در استقلال گرفت. جلالی هم پس از جلسه با نکونام، تصویری را در استوری اینستاگرامش منتشر کرد که نشان می‌دهد گفت‌و‌گوی مثبتی با نکونام داشته است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی