صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شانزده - ۰۴ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شانزده - ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

خرده خبر

 جدال ساحلی‌بازان برای نیمه نهایی آسیا
تیم ملی والیبال ساحلی ایران یک با شکست اندونزی دو و صعود به مرحله یک چهارم نهایی  قهرمانی مردان آسیا، حریف  چین شد. تیم‌های یک، دو و سه والیبال ساحلی ایران با شروع رقابت‌های قهرمانی آسیا از جمعه به میزبانی پینگ تان چین  دست به توپ شدند. تیم ملی والیبال ساحلی ایران یک با ترکیب سالمی و شوکتی  که با شکست چین 4 به دور دوم رسیدند و ساعت 13:30 دیروز هم 2- یک  اندونزی دو را برد وبه یک چهارم نهایی پا گذاشت.  ساحلی‌بازان ایران امروز برای صعود به نیمه نهایی جدال سختی با  چین یک دارد. تیم ملی ایران سه  با ترکیب محفوظی و منصوری با باخت 2 - صفر مقابل  از دور بعد جاماند.


طلای جوانان در جام یاشاردغو
رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام یاشاردغوی ترکیه با کسب دو مدال طلا و یک مدال نقره تیم جوانان ایران آغاز شد. تیم منتخب کشتی آزاد جوانان کشورمان در این مسابقات که در رده سنی بزرگسالان برگزار می‌شود، توسط ابراهیم خواری در وزن ۵۷ کیلوگرم و محمدرضا شاکری در وزن ۶۵ کیلوگرم به مدال طلا و علی رضایی در وزن ۷۰ کیلوگرم به مدال نقره دست یافت.
 

هاشمی به بسکتبال نفت آبادان می‌رود؟
مسئولان تیم پالایش نفت آبادان مذاکراتی را با مصطفی هاشمی سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال انجام دادند. بعد از نتایج نه چندان خوب نفت آبادان در لیگ برتر، مسئولین این باشگاه به فکر جایگزینی برای علی توفیق افتاده‌اند و مذاکراتی را با مربیان دیگر انجام داده‌اند. در این میان مصطفی هاشمی یکی از گزینه‌هاست که با او وارد مذاکره شده‌اند، اما هنوز توافقی در این خصوص حاصل نشده است. هاشمی فصل گذشته به استراحت پرداخت و هدایت هیچ تیمی را برعهده نداشت. آبادانی‌ها فصل گذشته با شکست مقابل شهرداری گرگان از صعود به نیمه نهایی بازماندند.
 
 
رقیب جدید برای کیانوش
حسین سلطانی، تنها مدال‌آور طلای تیم ایران در رقابت‌های آسیایی کره جنوبی، برای حضور در بازی‌های المپیک پاریس به یک وزن بالاتر آمد. ملی‌پوش زنجانی دسته ۸۱ کیلوگرم کشورمان پس از کسب مدال در کره جنوبی ، با صلاحدید کادر فنی تیم ملی به دسته ۸۹ کیلو صعود کرد تا شانس خود را برای شرکت در بازی‌های المپیک پاریس امتحان کند.
 

تیم والیبال زیر 16 سال دختران رفت
تیم والیبال زیر 16 سال دختر ایران فردا برای اردوی تدارکاتی و قهرمانی آسیا راهی هانگژوی چین می‌شود.  فاطمه شعبان خمسه سرمربی تیم زیر 16 سال آیناز باقری، یلدا جعفری، زهرا محمدزاده، لعیا افزونی، نگار ملاحسینی، تینا حیدری، نیلوفر محمدی، کیمیا سهرابی، بهار نوبخت، معصومه قدمی، یسنا آهنکوب و هستی واحدی را از سه‌شنبه هفته پیش زیر نظر گرفته تا با آخرین تمرینات  برای اولین دوره قهرمانی آسیا آماده کند.  رقابت‌های والیبال زیر16 سال دختران آسیا از 10 تیرماه در هانگژو شروع می‌شود که تیم شعبان خمسه چند روز زودتر می‌رود تا علاوه بر هماهنگی با شرایط آب و هوایی، بازی تدارکاتی هم داشته باشد.

 
جدال با استرالیا برای پنجمی آسیا
تیم ملی والیبال زنان ایران بعد از شکست فیلیپین، امروز برای مقام پنجم، ششم  چلنجر کاپ آسیا در اندونزی به مصاف استرالیا می‌رود .شاگردان فاطمه رشیدی که برای اولین بار چلنجر کاپ را تجربه کردند،  صبح دیروز برای تعیین جایگاه پنجم تا هشتم به مصاف فیلیپین رفتند و با نتیجه 3 - صفر با امتیازات  ۲۵ ۲۰-، ۲۵ - ۱۳ و ۲۵ – ۱۶  برنده شدند. ملی‌پوشان برای مقام پنجمی امروز با تیم ملی استرالیا جدال سختی دارند .


بسکتبال بانوان به اردن می‌رود
تیم ملی بسکتبال بانوان برای برگزاری دیدارهای دوستانه به اردن می‌رود.این تیم که درسال  2021 در رقابت‌های دویژن B آسیا جایگاه پنجم را به دست آورده بود، برای حضور در مسابقات 2023 به میزبانی تایلند دو ماهی است که تمرینات خود را زیر نظر النی کاپوچیانی آغاز کرده است. آنها برای آمادگی بهتر قرار است به اردن بروند و دو دیدار دوستانه با تیم ملی این کشور برگزار کنند. در ضمن تیم ملی پیش از حضور در تایلند به چین تایپه رفته و برای اولین بار در رقابت‌های ویلیام جونز شرکت می‌کنند.


اهتزاز پرچم پنج حلقه در تهران
 بزرگ‌ترین پرچم  پنج حلقه المپیک، صبح امروز همزمان با گرامیداشت روز جهانی المپیک، در کمیته ملی المپیک به اهتزاز درمی آید .  کمیته ملی المپیک هر ساله همزمان با گرامیداشت روز جهانی المپیک، مراسمی را با مشارکت کودکان و نوجوانان برگزار می کند که امسال هم این مراسم ساعت 6 صبح  با اهتزاز بزرگ‌ترین پرچم پنج حلقه در حضور جمعی از مسئولان و ورزشکاران در  کمیته ملی المپیک به اهتزاز درمی‌آید.

جستجو
آرشیو تاریخی