صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شانزده - ۰۴ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شانزده - ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

پاکدامن پا به توپ شد

مهری رنجبر
روزنامه‌نگار

علی پاکدامن قهرمان شمشیربازی سابرآسیا، استراحت ندارد. او که هفته پیش با مدال طلایش به حکومت کره‌ای‌ها در سابر آسیا، پایان داد، آن قدر انرژی داشت که  از چین نیامده، خستگی‌اش در نرفته، دوباره لباس ورزشی پوشید. این بار نه لباس شمشیربازی که پیراهن و شورت پوشید و در سالن پا به توپ شد.
حالا چرا فوتسال؟ کاپیتان تیم ملی شمشیربازی سابر، هوادار تیم فوتبال استقلال است و خیلی هم اطلاعات فوتبالی زیادی دارد. او جمعه در لیگ فوتسال بازی نکرد بلکه به دعوت ستاد مبارزه با مواد مخدر و بابت ادای مسئولیت اجتماعی پا به توپ شد. بازی با شعار:«نه به اعتیاد». پاکدامن که بتازگی عضو کمیته حس مسئولیت کمیسیون اخلاق کمیته ملی المپیک شده، تنها ستاره این بازی نبود.
در این بازی حمید استیلی، وحید امیری، فرشاد احمدزاده، هادی ساعی، حسین شمس ، فراز کمالوند، محسن ربیع خواه ، طاهری، سید صالحی هم بودند که دو تیم شدند و با هم بازی کردند. بازی که با نتیجه 7-4 به نفع تیم مقابل علی پاکدامن تمام شد. پاکدامن درباره این بازی می گوید: «اینکه با همه خستگی سفر چین ، به تهران نرسیده در بازی فوتسال حاضر شدم تنها از ادای حس مسئولیت اجتماعی‌ام نشأت می‌گیرد و بس. البته حاج آقا انصاری  از طرف ستاد مبارزه با مواد مخدر با من تماس گرفت و به مسابقه دعوتم کرد. مسابقه خیلی خوبی بود که در سالن غدیر انجام دادیم.»
به نظر او بازی جمعه تنها برای کمک به پاک  کردن جامعه از مواد مخدر برگزار شد:«کمک به ریشه کنی جامعه از مواد مخدر، وظیفه هر ایرانی است. ما ورزشکاران هم با این بازی علاوه بر ادای مسئولیت اجتماعی ، نشان دادیم برای کمک به تحقق جامعه پاک  حاضر هستیم. چرا که هرچه جامعه‌ای افراد مبتلای کمتری داشته باشد، زمینه پیشرفت آن بیشتر می‌شود.»

جستجو
آرشیو تاریخی