صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شانزده - ۰۴ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شانزده - ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

رکوردگیری وزنه‌برداران پنجم تیر انجام می‌شود

نصیرشلال: رستمی نیاید خط می‌خورد

پریسا غفاری
روزنامه نگار

تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان خود را برای رقابت‌های جهانی عربستان و بازی‌های آسیایی هانگژو آماده می‌‌کند. نواب نصیر شلال، سرمربی تیم ملی هم که به تازگی با علی داوودی و رسول معتمدی از گرندپری کوبا بازگشته است از رکوردگیری وزنه‌برداران به تاریخ پنجم تیرماه خبر داد. او در خصوص تأکید بر رکوردگیری می‌گوید:«حضور وزنه‌برداران در رکوردگیری تیم ملی الزامی است و هر کسی شرکت نکند مسابقات را از دست می‌دهد. هر کسی هم که در رکوردگیری خوب نباشد، قطعاً حذف می‌شود.»
او حتی اعلام کرد که کیانوش رستمی هم باید در رکوردگیری باشد:«حضورش کاملاً الزامی است و به او اطلاع دادیم که باید در رکوردگیری باشد. نه تنها کیانوش رستمی بلکه هر کس دیگری هم که در این رکوردگیری نباشد از اعزامش به مسابقات پیش رو معذورم. البته در این رکوردگیری برخی از وزنه برداران مصدوم هستند که این تشخیص ماست که وزنه‌بردار چه زمانی آماده می‌شود و چه زمانی به نقطه اوج که مدنظرمان است، می‌رسد یا اصلاً می‌تواند برسد یا نه؟! بنابراین وقتی می‌دانیم فرد دارد تلاش می‌کند، فرصت بیشتری را در اختیارش می‌گذاریم.»
سرمربی تیم ملی همچنین از شرایط وزنه‌برداران اعزامی به کوبا صحبت می‌کند:« در مورد معتمدی تصمیم ما بر این بود فقط وزن‌کشی کند و برای قهرمانی جهان ان‌شاءالله آماده شود و رکوردگیری کند. علی داوودی هم قرار بود وزنه بزند که این کار را انجام داد و در یکضرب توانست یک کیلوگرم رکورد شخصی خود را ارتقا دهد.‌ در دوضرب هم خوب بود. یک وزنه نرمال ۲۳۸ کیلوگرم را زد. دو حرکت بعدی که رکورد شخصی و آسیا بود را متأسفانه نتوانست بزند اما در آینده شرایط بهتر می‌شود.»
علی هاشمی یکی از بهترین‌های وزنه‌برداری نیز مصدوم شد تا حضور او در هانگژو نامشخص باشد، نصیر شلال در این مورد هم می‌گوید: «شرایط جسمی‌اش مناسب نیست و فکر می‌کنم در این رکوردگیری از او استفاده نکنیم. چون اگر بخواهیم از او در بازی‌های آسیایی استفاده کنیم، باید تا ۱۰ - ۲۰ روز آینده در شرایط رکوردگیری قرار بگیرد اما شرایطی ندارد که وزنه‌های سنگین بزند و هر کسی هم که در رکوردگیری شرکت نکند، مسابقات را از دست می‌دهد.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی