صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شانزده - ۰۴ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شانزده - ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

ایران به هفته سوم لیگ ملت‌ها می‌رسد؟

تیم ملی والیبال در برزخ

تیم ملی والیبال این روزها دربرزخ بسر می‌برد. روزهایی که نه نتیجه‌ای خوب در هفته دوم لیگ ملت‌ها گرفته و نه شرایط امیدوارکننده‌ای برای حضور در هفته سوم به میزبانی امریکا دارد.
در حالی که این روزها بقیه تیم‌ها برای جبران هفته اول به مصاف رقبا می‌روند، اما تیم بهروز عطایی جور دیگری است.
تیم ملی با اینکه هفته دوم را با پیروزی مقتدرانه 3- صفر مقابل آلمان شروع کرد، اما در دو بازی دیگر مقابل ایتالیا و امریکا با اشتباهات زیاد باخت. ملی پوشان ایران که با بازی با آلمان فاصله زیادی دارند؛ دریافت البته مثل همیشه بلای جانش شد.
اما یک اتفاق شرایط بازی با امریکا را برای ایرانی‌ها بدتر کرد. جدای از اینکه هنوز وضعیت ویزای بازیکنان و تیم مشخص نبود، شب قبل از بازی با امریکا ایمیل ریجکت سفارت امریکا برای دو بازیکن، تیم را بهم ریخت. قبلاً محمد رضا داورزنی رئیس فدراسیون با اعتراض به فدراسیون جهانی با تأکید بر صدور ویزا برای همه بازیکنان و کادر فنی، تهدید به انصراف از هفته سوم کرده بود.
هرچند بعضی‌ها آن را به شیطنت سیاسی ربط می‌دهند، اما عده‌ای هم ریجکت را اتفاقی می‌دانند. با این حال میلاد تقوی دبیر فدراسیون این کار را غیر اخلاقی می‌داند: «نه تنها برای بازیکنان که حتی برای کادر فنی هم ایمیل ریجکت آمده است. حتی بر فرض اینکه شیطنت نباشد، اما فرستادن چنین ایمیلی شب قبل از بازی ایران با تیم ملی امریکا کار اخلاقی نبود. ما به این کار می‌گوییم مغرضانه  اما بعضی دوستان می‌گویند اتفاق. به هر صورت هنوز وضعیت ویزای بقیه بازیکنان و کادر مشخص نیست و ما تا 10 تیرماه صبر می‌کنیم و اگر قضیه درست نشود، قید هفته سوم لیگ ملت‌ها را می‌زنیم.»
جستجو
آرشیو تاریخی