صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شانزده - ۰۴ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شانزده - ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

از سنگباران تا تهدید به قتل قهرمان ووشو جهان

منصوریان: گفتند برایم اسلحه می‌کشند!

فائزه زمانی
روزنامه‌نگار

همین 4 روز پیش بود که افرادی سنگ به دست، با حمله به فدراسیون ووشو و خوابگاه دختران ملی‌پوش، همه را شوکه کردند؛ باز هم پای خانواده ده‌پهلوان در میان بود، همان پدری که 25 تیر 1401 در جریان مسابقات انتخابی تیم ملی جوانان و نوجوانان در سالن گرم مسابقات با شهربانو منصوریان مربی تیم ملی درگیر شد تا حواشی زیادی دامان فدراسیون ووشو را بگیرد، حالا در آستانه سالگرد آن دعوا، احسان ده‌پهلوان پدر این خانواده حادثه دیگری آفرید؛ او بعد از باخت دخترش، این بار در جریان مسابقات انتخابی تیم ملی در زاهدان، مستقیماً راهی تهران شد و به همراه خانواده در روز تعطیل به فدراسیون ووشو حمله کرد و وقتی دستش به مسئولان فدراسیون نرسید، پنجره‌های خوابگاه دختران ملی‌پوش را سنگباران کرد، ویدیویی هم که سهیلا منصوریان هنگام این درگیری ضبط کرده است، شاهد ماجراست.
بعد از این اتفاق، صبح دیروز شهربانو و خواهرش سهیلا منصوریان با حضور در شعبه 7 بازپرسی دادسرای امور جنایی از احسان ده‌پهلوان شکایت کردند، در حالی که اتهامات ده‌پهلوان هنوز ثابت نشده است، با شکایت خواهران منصوریان پرونده در این زمینه تشکیل شده است و بازپرس جنایی دستور بازداشت خاطیان را به جرم ضرب و شتم، تهدید به قتل و همچنین تخریب صادر کرده است، اما درحال حاضر او و همراهانش فراری بوده و فعلاً خبری از آنها نیست.
 شهربانو منصوریان بعد از شکایت از خاطیان، درباره این اتفاق گفت: «سال قبل من مربی تیم ملی بودم و دختر ایشان در جریان مسابقات انتخابی تیم ملی باخت، من تا آن موقع اصلاً ایشان را نمی‌شناختم. اوبعد از باخت دخترش به سالن گرم مسابقات حمله کرده و شروع به زدن بچه‌ها کرد، من هم با حضور در محل دعوا برای دفاع از شرکت‌کنندگان، با ایشان درگیر شدم، بعد از این زد و خورد، اقدام خود را به بهانه آینده دخترانش و نگرانی پدرانه توجیه کرد و به واسطه یکی از قهرمانان پیشکسوت ووشو با گل و شیرینی از من معذرت‌خواهی کرد تا این غائله ختم شود.
حالا بعد از یک سال دخترش مجدداً در مسابقات انتخابی تیم ملی جوانان و این بار در استان زاهدان باخت تا او بازهم با ورود به سالن مسابقات، داوران و رقبای دخترش را مورد ضرب و شتم قرار دهد. بعد از این ماجرا در زاهدان یک شب او را بازداشت کردند اما نمی‌دانم چرا فردایش او را آزاد کردند تا بلافاصله بعد از آزادی راهی تهران شود و ما را سنگباران کند!»
او تأیید کرد که علاوه بر خودش، خواهرش هم دچار آسیب‌دیدگی شده است: «روز پنجشنبه ساعت 11 صبح به فدراسیون ووشو حمله کردند و به تخریب اموال فدراسیون پرداختند، در جریان این حمله سنگ به سرم خورد و الان هم زخمم شاهد این ماجراست. سهیلا خواهرم هم بخاطر پرتاب سنگ از طبقه دوم تخت به پایین پرتاب شده و کمرش آسیب دیده است. جالب اینجاست که حتی دختران ده‌پهلوان هم با وجود سن کمی که دارند، همراه پدر به فدراسیون آمده بودند و به سمت ما سنگ پرتاب می‌کردند.»
منصوریان در واکنش به اتهام ده‌پهلوان بابت دریافت 500 میلیون تومان گفت: «ایشان حالا تهمت زده است که به رئیس و نایب‌رئیس فدراسیون یک‌میلیارد تومان و به من 500 میلیون تومان پرداخت کرده است تا دخترش را حمایت کنیم. آنها حتی یک مدتی در باشگاه من تمرین می‌کردند، قبل از مسابقات زاهدان ایشان به من گفت بیا و کوچ دختر من بنشین اما من گفتم نمی‌توانم و حتی پول تمرینات را هم به حساب او برگرداندم. حالا معنی این تهمت‌ها را نمی‌فهمم. هرسری که دختران این فرد می‌بازند این حرکات را تکرار می‌کند، آن هم فقط به خاطر اینکه طاقت باخت فرزندانش را ندارد. من خودم از صفر شروع کردم و بدون حمایت کسی به اینجا رسیدم، اینطوری که نمی‌شود کسی قهرمان شود.»
ملی پوش ووشو حالا از تهدید به قتل توسط ده‌پهلوان و پیام‌های تهدید‌آمیزش خبر می‌دهد: «او در صحبت‌هایش گفت سری بعد با اسلحه می‌آیم و به رگبار می‌بندمت، من هم بخاطر ضرب و شتم و تهدید به قتل شکایت کردم. تعداد زیادی پیام‌های تهدیدآمیز از او دارم، حتی مرا تهدید کرده است که فیلم‌های شخصی من و خواهرانم را دارد و با فرستادن آنها به شبکه‌های معاند، اقدام به پخش‌شان می‌کند.»

جستجو
آرشیو تاریخی