صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شانزده - ۰۴ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شانزده - ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

دیدار با قهرمان و نایب قهرمان جهان حکم تدارکاتی داشت

طلوعی: بهای بیشتری به ما بدهید!

 

 

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران بدون بازی‌های تدارکاتی در مسابقات قهرمانی جهان جایگاه سوم را به خود اختصاص داد تا نگاه‌ها به این تیم امیدوارتر شود. محمدرضا دستیار تیمی را ساخت که بجز تکنیک انفرادی تک‌تک بازیکنانش، روحیه بالا و انگیزه زیادی برای مدال گرفتن داشتند.
محسن طلوعی، لژیونر بسکتبال با ویلچر کشورمان بعد از این اتفاق بزرگ و این تاریخ‌سازی می‌گوید: «با وجود دو شکست در بازی‌های اول، از اهدافمان ناامید نشدیم و با صبوری به بازی‌هایمان ادامه دادیم و خوشحالیم که روی سکو رفتیم.»
او با توجه به گروه سخت ایران ادامه می‌دهد: «در گروه مرگ قرار گرفتیم. تیم‌های انگلیس و امریکا که در این گروه کنار ما قرار گرفتند در پایان این تورنمنت قهرمان و نایب قهرمان شدند و همین مسأله نشان داد که چه مسیر سختی تا رسیدن به نیمه نهایی طی کردیم. حتی بازی‌های مرحله دوم و مصاف با تیم‌های اروپایی چون آلمان، فرانسه و هلند کار ما را سخت کرد. همان دیدارها برای ما بازی‌های دوستانه شد تا نقاط ضعف‌مان برطرف شود. اما مهم انگیزه بود که در همه ما بالا بود.خوشحالم که با دست پر برگشتیم.»
هر چند ایران در دیدار رده‌بندی عقب بود اما توانست هلند را شکست دهد و خود در جایگاه سوم بایستد. طلوعی در این باره می‌گوید: «در مسابقه رده‌بندی آنالیز خوبی از هلند داشتیم، نقاط قوت حریف را به خوبی بستیم و از نقاط ضعف آنها استفاده کردیم. خوشبختانه بازی روانی انجام دادیم. درست است که هلند قبل از مسابقات حریفان قدرتمندی را برده بود، ولی اگر ما هم بازی‌های تدارکاتی بیشتری داشتیم، همان دقایق هم عقب نمی‌افتادیم.»
محسن طلوعی امیدوار است که به این تیم بهای بیشتری بدهند: «باید از همه مردم به‌خاطر اینکه با دعاهایشان ما را همراهی کردند، از مسئولان فدراسیون، خانواده‌ام و همه کسانی که به ما کمک کردند تا این مقام را کسب کنیم، تشکر ‌‌کنم و امیدوارم این موفقیت‌ها با حمایت‌های بیشتر مسئولان، ادامه داشته باشد. به هر حال برای رسیدن به پارالمپیک مسیر سختی داریم که به نظرم اگر به تیم ملی بهای بیشتری داده شود، حتی می‌توانیم به سکوی پارالمپیک برسیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی