فضای‌مجازی

واکنش شهاب حسینی به پخش شایعه ایفای نقش صدام، دعوت حجت‌الاسلام سرلک برای مشارکت تریبون‌های رسمی در رشد فضایل اخلاقی و حجاب، حضور خاله محبوب کودکان در نماز عید فطر در مصلای تهران و گلایه ساعد باقری از شبکه چهار را در فضای مجازی امروز بخوانید.

 در برابر کوهی از طلا، نقش صدام را بازی نمی‌کنم  
پس از حضور چندروز گذشته شهاب حسینی با چهره‌ای متفاوت در تمرین یکی از تیم‌های فوتبال، حواشی و شایعه‌هایی در مورد او برای بازی در نقش صدام ایجاد شده است. او در واکنش به این شایعه‌ها نوشت: «پیرو دفاع از خود در برابر این موج تازه حمله سایبری به این بنده کوچک باید عرض کنم که اینجانب کوچک‌ترین اطلاعی از فیلم مذکور نداشته و این شایعه را قویاً تکذیب می‌کنم. مطابق مرامنامه‌ای که در حرفه و زندگی خود به آن پایبندم، حتی در برابر کوهی از طلا هم حاضر به ایفای نقش شخصیت‌های منفور تاریخ بخصوص شخص منفوری چون صدام که نامش با ریختن خون جوانان غیور و برومند عجین است نخواهم شد. غرض‌ورزان بیماری که مدام در پی ایجاد شبهه و حمله به شخصیت اجتماعی اینجانب با روش‌های جدید و عجیب در تلاشند، از شناخت کافی از محتوای فکری و جهان‌بینی بنده دور و عاجزند که همواره تیرشان به سنگ نشسته و در نهایت روسیاهی نصیب آنها بوده، توصیه این بنده کوچک به آنان این است که اگر آن توان و انرژی که صرف تخریب دیگران می‌کنید و درد بی‌درمان خود را بواسطه آن موقتاً تسکین می‌بخشید، صرف امور کار و زندگی خود می‌کردید، شاید امروز شما نیز از نعمت رضایتمندی در زندگی خود بهره‌ای داشتید که دیگر شفای خود را در زهراب کین و بخل و حسد جست‌و‌جو نمی‌کردید. حال آنکه بر عکس شما حس بنده کوچک برای شما ترحم است و برایتان به جهت شفای عاجل و کامل به درگاه خدا دعا می‌کنم بلکه از آتش درون خویش رهایی یابید.»

رشد فضایل اخلاقی، مستلزم خوب حرف زدن است
حجت‌الاسلام علی سرلک ضمن تأکید بر گناه بودن کشف حجاب، خواستار اصلاح برخوردهای غلط در تریبون‌های رسمی شده است: «قطعاً بر تصمیم کشف حجاب برخی بانوان این سرزمین، عوامل بیرونی و اظهارنظرهای نسنجیده و رفتارهای غلط، تأثیر دارند. برای رشد فضایل اخلاقی هم باید حرف خوب زد و هم خوب حرف زد. ضرورتی که امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز عید فطر و در موارد بسیاری بر آن پایبند نیست. با این همه باور دارم که بی‌حجابی با هیچ توجیه و دلیلی صحیح نیست و کشف حجاب یک گناه شرعی است که رابطه‌مان را با خدا سست می‌کند و یک اشتباه اجتماعی است که خانواده را تضعیف می‌کند و یک خطای سیاسی است که دشمن را بر ما دلیر می‌کند. کاش هم آقای علم‌الهدی اظهاراتشان را تصحیح کنند و هم کسانی که کشف حجاب کرده‌اند رفتارشان را اصلاح کنند.»

حضور «خاله شادونه» محبوب بچه‌ها در نماز عید فطر  
ملیکا زارعی، مجری برنامه‌های کودک و تلویزیون و مشهور به «خاله شادونه» با انتشار تصویری، از حضورش در نماز عید فطر در محل مصلای تهران خبر داد و عید را تبریک گفت.

 

با شرمندگی توضیح می‌دادم پلاتوها تکراری است
ساعد باقری، شاعر در کانال شخصی خود در تلگرام از بازپخش برنامه‌های سحر سال گذشته بدون اعلام تکراری بودن آن گلایه کرد: «اولین‌بارها و بی‌سابقه‌ها همیشه درخور تحسین نیستند. امسال شبکه ۴ تلویزیون در برنامه‌های سحرش کاری کرد که در 83سال عمر رادیو و ۶۵ سال عمر تلویزیون در ایران بی‌سابقه بود: تکرار پلاتوهای مجری برنامه سال گذشته سحرها عیناً و در مواردی تکرار در تکرار پلاتوهایی که در همین ماه مبارک و در شب‌های پیشین پخش شده بود! در سال‌های طولانی، تکرارها در برنامه‌های سحر که غالباً تصور مخاطب از آن، پخش زنده است، محدود بود به دعاها و مناجات‌خوانی‌ها و اجراهای اذان؛ اما امسال شبکه ۴ به تکرار پخش همان پلاتوها از مطالب و حکایت‌های عطار و مولوی و سعدی و جامی و... پرداخت که عیناً سال گذشته در برنامه سحوری پخش شده بود. «فلانی! چند بار عطار قصه آن روباه را گفته که زخمی شد و خود را به مردگی زد، که یک‌بار سال گذشته نقل کردی و دوبار هم امسال در سحوری تکرارش کردی؟ پیداست که پیر شده‌ای و کفگیر به ته دیگ خورده که یک دختر را دوجا سه‌جا شوهر می‌دهی!» با شرمندگی توضیح می‌دادم که این، تکرار پخش پلاتوهای سال گذشته سحوری است.»

جستجو
آرشیو تاریخی