صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و سه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و سه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

یادی از جمشید مشایخی به مناسبت سالروز درگذشتش، آرزوی اهالی سینما برای سال جدید، دغدغه بازیگر نقش محبوب سریال «نون خ» از بازی در این مجموعه، بازگشت دوباره سیاوش طهمورث با «معرکه در معرکه» پس از 30 سال و... برخی مطالب پربازدید رسانه‌های خبری و مجازی است که برش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید.

یاد روز
غروب سیزدهمین روز فروردین سال ۱۳۹۸ هنوز مردم در کار سیزده به‌در و در حال و هوای نوروز بودند که خبر رسید جمشید مشایخی از دنیا رفت. مشایخی در دوران فعالیت هنری خود دو سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را در جشنواره فیلم فجر به ترتیب برای فیلم‌های «کمال‌الملک» و «گل‌های داوودی» دریافت کرد. ایسنا به همین بهانه از دغدغه زنده‌یاد مشایخی برای اهالی سینما نوشته که روی تخت بیمارستان هم به فکر بیکاری همکارانش بود.

اظهارنظر روز
کاظم نوربخش، بازیگر نقش «سلمان» در سریال «نون خ ۴» تأکید کرده که حال خوب مردم ایران برایشان از هر چیزی مهم‌تر و ارزشمندتر است و هر کاری می‌کنند تا به حال خوب مردم کمک کنند. او به ایسنا گفته است: «ما هدف دیگری نداریم، تمام هدفمان این است که مردم ایران حال دلشان خوب باشد و ما هم بتوانیم به نوبه خودمان به بهبود وضعیت روحی‌شان کمک کنیم. حتی اگر شده کم و ناچیز اما باعث خوشحالی شان شویم.»


اجرای روز
نمایش «معرکه در معرکه» به کارگردانی سیاوش طهمورث پس از گذشت ۳۰ سال از نخستین اجرای خود، از روز سه‌شنبه پانزدهم فروردین در سالن سمندریان تماشاخانه‌ ایرانشهر به صحنه می‌رود. نمایش «معرکه در معرکه» نوشته‌ داوود میرباقری و کارگردانی سیاوش طهمورث، با بازی سیاوش طهمورث، نسیم ادبی، سیروس سپهری، مجید رحمتی و دنیا فتحی از تاریخ پانزدهم فروردین هر شب ساعت ۲۰:۱۵ در سالن سمندریان تماشاخانه‌ ایرانشهر اجراهای خود را آغاز می‌کند.


پیشنهاد روز
علی اصغر عزتی‌پاک داستان‌نویس ایرانی خواندن کتاب «می‌مانم پشت در و چند داستان دیگر» را در روزهای پایانی تعطیلات نوروز پیشنهاد داده است. او که نویسنده این کتاب است برای ترغیب دنبال‌کنندگان صفحه اینستاگرامش، بخش‌هایی از داستان «ماهی» از این مجموعه داستان را منتشر کرده است. در برشی از این داستان آمده است: «سوسک برگشت و پشت به زن دوید طرف در. زن گفت: کجا؟ حرفش شنیده نشد. نیم‌خیز شد: هی، وایسا! سوسک یک لحظه ایستاد. شاخک‌هاش دوری در هوا زدند و باز راه افتاد. زن روی دست‌ها خزید جلو: مگه با تو نیستم؟ منو تنها نذار! سوسک به در رسیده بود. وارد فضای خالی زیر در شد.»
صفحه اینستاگرام «کتابستان» به بهانه چاپ دوم «دو خواهر» به معرفی این کتاب پرداخته است. کتاب «دو خواهر» روایتگر داستان تأثر برانگیز و تراژیک از ماجرای واقعی خواهرانی است که به دنبال پیدا کردن هدف و مفهوم زندگی، خود را در مسیری اشتباه قرار می‌دهند و آسایش و آرامش‌شان را به تنش و هیجان گره می‌زنند؛ هنگامی که تصمیم می‌گیرند نروژ را ترک کنند و برای کمک به مسلمانانی که از هر سو مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند راهی سوریه شوند. یک روز بی‌آنکه کسی باخبر باشد آیان و لیلا ناگهان ناپدید می‌شوند و تنها در قالب یک ایمیل پدر و مادرشان را از تصمیم خود با خبر می‌سازند. آنها می‌روند تا در راه خدا جهاد کنند، غافل از اینکه در حقیقت پای در مسیری شیطانی گذاشته‌اند؛ مسیری که آنها را به داعش پیوند می‌زند.


مکث روز
با پایان یافتن تعطیلات نوروز، ایرنا در باکس ویژه به مرور گفت‌وگوهای منتشر شده از اهالی سینما در این ایام پرداخته است. در این بسته بخش‌هایی از آرزوی اهالی فرهنگ و هنر برای سال جدید منتشر شده است. شهاب حسینی درباره اینکه چه آرزویی در سال جدید برای سینما دارد، گفته است: «برای سینمای کشورم آرزو می‌کنم قدم‌هایی که از این به بعد برمی‌دارد بیشتر در مسیر آگاهی و آگاهی‌بخشی و تعالی بخشیدن و رشد فرهنگ عمومی باشد.» مهدی فخیم‌زاده اظهار امیدواری کرده در سال جدید همه اهالی سینما سرکار بروند: «امیدوارم سال ۱۴۰۲ همه اتفاق‌های بد فراموش شود و همه اهالی سینما سر کار بروند.» سیروس همتی که ۳۰ سال معلم ریاضی منطقه ۱۶ تهران بوده از دغدغه‌اش برای کودکان کار گفته است. ستاره اسکندری گفته که هیچ آرزویی ندارد جز حال خوب و آرامش برای همه مردم جهان و ایران عزیز.

جستجو
آرشیو تاریخی