صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و هشت - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و هشت - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۲۲

اخبار استانی

بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی فوق تخصصی پارس زاهدان در آستانه بهره‌برداری
 مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی فوق تخصصی پارس زاهدان با سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.
بتول دانش شهرکی در حاشیه بازدید از بیمارستان فوق تخصصی پارس زاهدان اظهارداشت: این بیمارستان به عنوان نخستین بیمارستان بخش خصوصی با مدرن‌ترین تجهیزات روز دنیا نمونه‌ای از عزم سرمایه‌گذاران حوزه سلامت و درمان است.

 

کمک بلاعوض معیشتی دولت
به زلزله‌زدگان خوی اختصاص یافت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در خصوص ارائه کمک دولت برای خرید لوازم خانگی به مالکان واحدهای احداثی زلزله ۱۳ مهر خوی گفت: این کمک بلاعوض به ۵۰۸ واحد مسکونی دارای شرایط پرداخت شد. یاسر رهبردین به ایرنا گفت: با توجه به دستور استاندار آذربایجان‌غربی این کمک بلاعوض ۱۵۰ میلیون ریالی برای منازل مسکونی در حال ساخت با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی اختصاص یافته و از امروز پرداخت آن آغاز شده است.اعتبار لازم برای پرداخت این کمک بلاعوض تأمین شده و قرار است در این بخش ۷۶ میلیارد ریال پرداخت شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: برای هر واحد مسکونی دارای پیشرفت بیش از ۵۰ درصد ۱۵۰ میلیون ریال در این قالب در نظر گرفته شده و پرداخت می‌شود.

 

شروع بهار با باران

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور وضعیت جوی غالب کشور در نخستین روز سال ۱۴۰۲ نیمه‌ابری، وزش باد و در برخی شهرها همراه با بارش باران خواهد بود. وضعیت جوی اصفهان و کرج در این روز نیمه‌ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.
آسمان گرگان نیمه‌ابری، گاهی همراه با وزش باد با احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. وضعیت جوی ساری نیمه‌ابری همراه با وزش باد و رشت ابری و همراه با بارش پراکنده باران خواهد بود. تبریز نیز وضعیت جوی نیمه‌ابری، گاهی وزش باد با احتمال بارش پراکنده را تجربه می‌کند. آسمان مشهد نیمه‌ابری، گاهی همراه با وزش باد و بارش پراکنده خواهد بود. برای اهواز نیز وضعیت جوی نیمه‌ابری گاهی همراه با وزش باد و شیراز نیمه‌ابری همراه با وزش باد با احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.آسمان بوشهر هم صاف همراه با وزش باد شدید و بندرعباس کمی ابری همراه با وزش باد خواهد بود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور خبر داد. همچنین بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران بارش باران به‌ویژه در شمال شرق تهران و ورود سامانه بارشی از پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود. با بررسی نقشه‌های هواشناسی، یک سامانه بارش ضعیف از امروز تا روز چهارشنبه (۲۴ اسفند) فعال می‌شود و به‌ویژه در روز دوشنبه (۲۲ اسفند) بارش باران گاهی رگبار با احتمال رعدوبرق و وزش باد، گاهی وزش باد شدید موقتی در سطح استان به‌ویژه در شمال شرق و در ارتفاعات بارش برف گاهی همراه با کولاک و در بعضی ساعات پدیده مه و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود. از چهارشنبه شب نیز با ورود یک سامانه بارشی دیگر برای روز پنجشنبه در سطح استان شاهد رگبار، رعدوبرق و در ارتفاعات بارش برف گاهی همراه با کولاک، مه و در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهیم بود.
سازمان هواشناسی کشور نیز نسبت به احتمال طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر در ۱۳ استان بر اثر بارش باران و برف هشدار داد. سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار زرد رنگ از فعالیت سامانه بارشی، بارش باران، گاهی رعدوبرق، در ارتفاعات بارش برف، وزش باد شدید موقتی و رخداد مه خبر داد.

 

دانش‌آموز شاهرودی رتبه اول مسابقات ملی نوآوری را کسب کرد
مدیر پژوهش‌سرای دانش آموزی شاهرود گفت: دانش آموز شاهرودی رتبه اول مسابقات کشوری نوآوری و ابتکارات را از آن خود کرد. شکوفه سهیلی گفت: چهاردهمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش آموزان سراسر کشور با مشارکت ۱۰ هزار دانش‌آموز به میزبانی شهر یزد برگزار شد. ابوالفضل پهلوری دانش‌آموز شاهرودی توانست مقام نخست این دوره از مسابقات را از آن خود کند.

جستجو
آرشیو تاریخی