صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و هشت - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و هشت - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۲۲

قیمت بلیت مسیرهای مختلف مترو اعلام شد

افزایش 25 درصدی بلیت مترو برای 1402

اعضای شورای شهر تهران صبح روز گذشته بررسی لایحه نرخ بهای خدمات در سال ۱۴۰۲ در بخش حمل و نقل عمومی را روی میز بررسی قرار دادند و در نهایت با افزایش ۲۵ درصدی نرخ بلیت مترو برای سال آینده موافقت کردند.
جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه بر اساس این لایحه نرخ‌ها از اول اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ عملیاتی می‌شود، اظهار کرد:  اگر افراد در ساعت غیر پیک و به صورت الکترونیک بلیت تهیه کنند مبلغ پایه ۲۲۹۵ تومان خواهد بود و اگر در ساعت پیک و به صورت الکترونیک بلیت خریداری کنند مبلغ ۲۷۰۰ تومان خواهد بود. چنانچه مسافران بلیت را در ساعت غیر پیک و به صورت حضوری خریداری کنند بلیت ۲۵۵۰ تومان خواهد بود؛ اما اگر در ساعت پیک و به صورت حضوری خرید کنند مبلغ ۳۰۰۰ تومان خواهد بود.
وی افزود: بر این اساس مبلغ ورودی مترو از حداقل ۲۲۰۰ تا حداکثر ۳۰۰۰ تومان خواهد بود و به ازای هر کیلومتر مسافت نیز ۲۰۰ ریال به مبلغ پایه اضافه می‌شود که البته تا دو کیلومتر اول رایگان است.
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: برای خط ۵ نیز حداقل مبلغ ورودی ۳۲۱۳ تومان خواهد بود که در صورت خرید پشت باجه و در اوج سفرها این مبلغ تا حداکثر ۴۲۰۰ تومان افزایش می‌یابد. البته دقت داشته باشید که این ماکسیمم هزینه برای سفر در ۳۴ کیلومتر مترو است. در حالی که یک مسافری که از حومه وارد تهران می‌شود حداقل ۸۰ کیلومتر مسافت طی می‌کند.
وی افزود: برای کسانی هم که از متروی هشتگرد استفاده می‌کنند بر مبنای ساعت اوج و غیر اوج و خرید بلیت الکترونیک و غیر الکترونیک محاسبه می‌شود که این مبلغ از ۶۲۷۳ تومان و حداکثر تا ۸۲۰۰ تومان تعیین شده است و بلیت فرودگاه امام نیز بر همین مبنا از حداقل ۱۰ هزار و ۴۴۲ تومان تا حداکثر ۱۱ هزار و ۶۰۲ تومان خواهد بود.
وی با بیان اینکه در مورد بلیت تک سفره و کاغذی که صف‌های طولانی در ایستگاه‌های مترو ایجاد می‌کند نیز برای اینکه مردم رغبت کنند از بلیت الکترونیک استفاده کنند مبلغ پرداختی ۴۰۰۰ تومان برای سفرهای داخل شهر تعیین شده، گفت: بر همین اساس قیمت بلیت تک سفره برای کرج ۵۰۰۰ تومان، هشتگرد ۹۰۰۰ تومان و متروی فرودگاه امام ۱۵ هزار تومان خواهد بود.
مهدی چمران نیز گفت: به صورت متوسط ۳۱ درصد افزایش نرخ داشته‌ایم، اما دقت داشته باشید که بر اساس قانون یک‌سوم قیمت بلیت را مردم باید پرداخت کنند. البته من موافق ارزان شدن بلیت حمل و نقل عمومی هستم تا مردم رغبت بیشتری برای استفاده از آن داشته باشند؛ اما افزایش نرخ باید منطقی و طبیعی باشد و اگر برخی‌ها معتقدند همین نرخ‌های فعلی مناسب است باید بگویم که اگر امسال نرخ را افزایش ندهیم، مجبوریم سال آینده نرخ را واقعی کنیم و قطعاً آنجا با دو برابر شدن نرخ به مردم فشار می‌آید.

 

جستجو
آرشیو تاریخی