استقلال مانند بازی رفت گل گهر را برد

باز هم پنالتی، باز هم یامگا

استقلال  در حالی گل گهر را 2-1 برد که مانند بازی رفت توانست این تیم را شکست دهد. در آن بازی آبی ها با پنالتی دقیقه 98 کوین یامگا، گل گهر را در سیرجان شکست دادند

رویارویی امیر قلعه نویی با تیم مورد علاقه‌اش، یکی از اتفاق‌های جذاب بازی استقلال و گل گهر بود. خصوصاً اینکه استقلالی‌های سابق دیگری هم در ترکیب سیرجانی‌ها حضور داشتند و تقابل آنها با تیم سابق شان بر جذابیت‌های این مسابقه می‌افزود. مثل آرمین سهرابیان که توانست یکی از مردان تأثیرگذار این مسابقه باشد. این در حالی بود که ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی آبی‌ها در این بازی هم از روی سکوها شاهد کار تیمش بود. این دیدار با حملات آبی پوشان پایتخت آغاز شد و دقیقه 5، اولین موقعیت جدی بازی را استقلالی‌ها روی دروازه گل گهر ایجاد کردند و ضربه سر بازیکنان این تیم با دخالت مدافعان تیم میهمان به کرنر فرستاد شد. دقیقه 6، شوت خطرناک مهدی قایدی از نزدیکی‌های نقطه پنالتی با واکنش اکبر منادی دروازه بان گل گهر همراه شد. دقیقه ۸ نیز، محمد محبی با یک حرکت سریع و تکنیکی مدافع گل گهر را از پیش رو برداشت اما ضربه خطرناک او به کرنر ختم شد. با این حال، این گل گهر بود که توانست به گل برسد. دقیقه ۲۴، شروع مجدد غافلگیرانه بازیکنان گل‌گهر، رافائل سیلوا و سید حسین حسینی را به اشتباه انداخت و آنها در شرایطی که تصور می‌کردند توپ رضا شکاری از خط عرضی به اوت می‌رود، این بازیکن با هوشمندی تمام پاس دقیقی مقابل دروازه خالی برای سهرابیان فراهم کرد و این مدافع پیش تاخته گل‌گهر هم با بغل پای ساده، دروازه تیم سابقش را باز کرد. در ادامه و دقیقه ۲۵ هم ضربه مرتضی تبریزی از داخل محوطه جریمه می‌توانست گل‌گهر را خیلی زود به گل دوم هم برساند اما این بار حسینی و مدافعین استقلال مانع شدند و این ضربه خطرناک به کرنر رفت. در ادامه، استقلال که برای جبران گل خورده تلاش کرد، دقیقه ۴۰ صاحب فرصت شد و شوت آرش رضاوند از روی یک ضربه ایستگاهی، با فاصله یک متری از بالای دروازه به اوت رفت. دقیقه ۴۳، گل گهر صاحب فرصت دیگری شد و شوت از راه دور مهران گلزاری با واکنش حسینی برگشت داده شد و در ریباند شکاری در موقعیت آفساید توپ را به اوت زد. دقیقاً ۴۴ هم شوت مهدی قایدی از پشت محوطه جریمه به شکل خطرناکی راهی اوت شد تا نیمه اول با برتری شاگردان قلعه نویی به پایان برسد. با شروع نیمه دوم، استقلال حملاتش را برای رسیدن به گل افزایش داد و دقیقه ۵۰، ضربه خطرناک مهری با واکنش اکبر منادی به بیرون فرستاده شد. دقیقه 54 هم شوت سرکش جعفر سلمانی با اختلاف راهی اوت شد. در ادامه ساپینتو دست به تغییراتی در تیم خود زد و نیروهای تهاجمی‌اش را به میدان فرستاد. هر چه از زمان بازی می‌گذشت، استقلال حملاتش را افزایش می‌داد. دقیقه ۸۵ اکبر منادی با واکنش دیدنی خود مانع از گل شدن ضربه سر آرمان رمضانی روی پاس تماشایی و دقیق محبی شد. اما دقیقه 91، رضا میرزایی با یک شوت دیدنی و فنی از پشت محوطه جریمه دروازه گل گهر را باز کرد و بازی را به تساوی کشاند. دقیقه 6+90 رضا میرزایی در شرایطی که بین محمدرضا حسینی و مسیح زاهدی قرار گرفته بود، در برخورد پشت پایش با زانوی حسینی روی زمین افتاد تا داور به سود استقلال اعلام پنالتی کند و جنجال بزرگی در ورزشگاه آزادی و با اعتراض سیرجانی‌ها به داور ایجاد شود. پس از اینکه بازی حدود شش دقیقه متوقف شد، کوین یامگا از روی نقطه پنالتی گل دوم استقلال را زد تا این تیم 2-1 به پیروزی برسد و سه امتیاز را در این بازی جنجالی به دست آورد. مانند بازی رفت که با پنالتی دقیقه 98 کوین یامگا، گل گهر را در سیرجان شکست داده بود و این نتیجه دوباره در تهران تکرار شد.

 

 

سه گزینه نهایی سرمربیگری تیم ملی مشخص شدند

رقابت ژنرال با دو مربی خارجی

طی ماه‌های گذشته و بویژه پس از جدایی قطعی کارلوس کی‌روش، گزینه‌های زیادی برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران مطرح شدند اما گزینه‌های ایرانی یکی پس از دیگری از قبول هدایت تیم ملی انصراف دادند.

طی ماه‌های گذشته و بویژه پس از جدایی قطعی کارلوس کی‌روش، گزینه‌های زیادی برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران مطرح شدند اما گزینه‌های ایرانی یکی پس از دیگری از قبول هدایت تیم ملی انصراف دادند. با این حال و به گزارش ایرنا، مسئولان فدراسیون فوتبال، دوباره از بین گزینه‌های داخلی فقط به امیر قلعه‌نویی رسیده‌اند که اتفاقاً از شانس بیشتری هم نسبت به مربیان خارجی برخوردار است. در بین گزینه‌های خارجی نیز به ترتیب فیلکس سانچز، وینچنزو مونتلا و برانکو ایوانکوویچ مدنظر فدراسیون هستند. شنیده می‌شود مسئولان فدراسیون طی روزهای گذشته مذاکرات بسیار جدی با قلعه‌نویی، سانچز و مونتلا داشتند. البته مسئولان فدراسیون علاقه زیادی به مذاکره با مورایس سرمربی سپاهان هم داشتند که مسئولان این باشگاه به صورت رسمی مخالفت خود را با این موضوع اعلام کردند. مسئولان فدراسیون فوتبال اعلام کردند که سرمربی جدید تیم ملی تا ۲۸ اسفند ماه سال‌جاری به صورت رسمی معرفی خواهد شد اما ممکن است این اتفاق زودتر هم رخ دهد.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی