خیمه سنگین آرژانتین بر جوایز فیفا

مسی ماه فوتبال شد

شاگردان ساپینتو برابر نساجی متوقف شدند قیچی روی نوار بردهای استقلال!

 بازی روز گذشته استقلال و نساجی با تساوی 1-1 به پایان رسید تا نوار بردهای استقلال پاره شود و این تیم دو امتیاز حساس را در قائمشهر از دست بدهد. گل دیدنی بازیکن نساجی نقطه عطف این بازی بود.

 

اسکالونی سرمربی  آرژانتین  بهترین مربی سال و مارتینز بهترین دروازه‌بان سال شدند. جایزه بازی جوانمردانه با دست‌های علی دایی به لوکا لوکوشویلی گرجستانی اهدا شد.

دوشنبه شب همه نگاه‌ها به پاریس بود؛ ضیافتی با حضور ستاره‌ها و سلبریتی‌های فوتبال دنیا. اما چرا این همه ستاره از سراسر دنیا به پاریس سفر کردند؟ حتماً می‌دانید که قرار بود بهترین‌های فوتبال سال ۲۰۲۲ توسط فیفا انتخاب بشوند.
رأی‌دهندگان شامل روزنامه‌نگاران، مربیان و... بودند. همه می‌خواستند تماشاگر مهمترین مراسم فوتبال ۲۰۲۲ باشند و بفهمند که از میان سه گزینه (مسی، بنزما و امباپه) چه کسی جایزه بازیکن برتر جهان را به خانه می‌برد؟
مسی آرژانتین را یک تنه قهرمان جام‌جهانی قطر کرد. امباپه فرانسه را در ماراتن ۱۲۰ دقیقه‌ای تا ضربات پنالتی یک تنه جلو برد و کریم بنزما برای رئال همه کار کرد تا کهکشانی‌ها جام لیگ قهرمانان اروپا را بالای سر ببرند. اما نظر رأی‌دهندگان این شد: لیونل مسی.
قبل از این پیش‌بینی می‌کردند که آرژانتینی‌ها عناوین اصلی را درو می‌کنند. در سال جام جهانی، همیشه بهترین‌ها از دل جام بیرون می‌آیند و همه می‌دانستند که مسی برنده جایزه بهترین بازیکن، مارتینز بهترین گلر و اسکالونی بهترین مربی می‌شوند اما تا رسمی شدن این اتفاق همه چشم‌انتظار مراسم دبست که از ساعت 23:30 در پاریس برگزار شد، بودند. مطابق پیش‌بینی‌ها بهترین بازیکن جهان شد و او با این جایزه افتخاری دیگر به ویترین خود اضافه کرد و حالا شاید کینگ‌لئو مجبور شود ویترین خانه‌اش را بزرگتر کند.
ستاره آرژانتینی بعد از چهار تلاش ناموفق در ادوار قبلی، در قطر مأموریت ناتمامش را تمام کرد تا بعد از این موفقیت بزرگ حالا خیلی‌ها او را بهترین بازیکن تاریخ فوتبال بدانند. ستاره‌ای که مسیر زیادی را طی کرد تا بالاخره در قطر با درآغوش گرفتن جام آرام گرفت.
مسی بعد از دریافت این جایزه گفت: «شگفت‌انگیز است! در کنار کریم بنزما که اینجا نیست و‌ امباپه، سال فوق‌العاده‌ای را پشت‌سر گذاشتیم. این یک افتخار بزرگ برای من است که اینجا هستم و جایزه بهترین بازیکن را به‌دست می‌آورم. بدون تردید باید از هم‌تیمی‌های خود در تیم ملی و لیونل اسکالونی تشکر کنم. بدون آنها من اینجا نبودم.
کسب قهرمانی با تیم ملی آرژانتین رؤیای همیشگی من بود و حالا با آلبی سلسته به همه چیز رسیده‌ام. واقعاً بیش از این نمی‌توانم از فوتبال و دوران حرفه‌ای خود چیزی بخواهم. جایزه اصلی را من 2 ماه پیش گرفتم. آن جایزه (جام جهانی) آرزوی من بود. بسیار خوشحالم که در دوران حرفه‌ای خود به همه عناوین ممکن رسیده‌ام اما قهرمانی در جام جهانی، خاص‌ترین عنوان است.»
اما در حالی‌که همه منتظر گلدن تایم مراسم و انتخاب بهترین بازیکن مرد سال بودند، قبل اعلام نام مسی، اسامی برندگان در بخش‌های مختلف دیگر اعلام شد.
لیونل اسکالونی سرمربی تیم ملی آرژانتین بهترین مربی سال و امیلیانو مارتینز بهترین دروازه‌بان سال شدند. جایزه بهترین هوادار به هواداران آرژانتین و جایزه بازی جوانمردانه با دست‌های علی دایی شهریار فوتبال ایران به لوکا لوکوشویلی گرجستانی اهدا شد.
هم چنین جایزه پوشکاش یا بهترین گل سال هم به مارسین اولکسی عضو تیم ملی فوتبال معلولان لهستان که ثابت کرد با عصا هم می‌توان بهترین قیچی‌برگردان دنیا را زد، اهدا شد.
تیبو کورتووا، اشرف حکیمی، ویرجیل فن دایک، کوین دی‌بروینه، لوکا مودریچ، کاسمیرو، لیونل مسی، کیلیان امباپه، کریم بنزما، ارلینگ هالند و ژائو کانسلو هم در ترکیب منتخب مردان سال 2022 قرار گرفتند.
این جوایز در بخش زنان نیز اهدا شد.

جستجو
آرشیو تاریخی