دنا پلاس هایما، پژو 207 در راه بورس

30 هزار خودرو تا پایان سال در بورس عرضه می‌شود

 عرضه یک هزار خودرو کارا تک کابین و دوکابین شرکت بهمن موتور حسن ختام معاملات خودروی بورسی در هفته چهارم بهمن ماه بود.
با وجود این، بنا به اطلاعیه‌ای که طی روزهای اخیر در بازار منتشر شده است، عرضه خودرو در تمامی هفته‌های اسفندماه تداوم خواهد یافت و تا به اینجا، ایران خودرو برای عرضه حدود 30 هزار خودرو دیگر، برنامه‌ریزی کرده است.
اعلام برنامه ایران خودرو برای تداوم عرضه‌های خود، عامل مثبتی است که می‌تواند در ادامه از التهاب بازار بکاهد و متقاضیان نیز می‌توانند برای خرید خودرو از بورس کالا برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند.
همچنین براساس نظر کارشناسان، افزایش عرضه خودرو‌های وارداتی، عامل دیگری است که می‌تواند بازار خودرو را آرام کند و افزایش عرضه‌ها می‌تواند قیمت‌های تعادلی در بازار را بهبود بخشد.
در این راستا، محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور، مصوبه نشست نوزدهم بهمن ماه هیأت وزیران برای «اصلاح ضوابط واردات خودرو» را در روز سه‌شنبه ابلاغ کرد که براساس آن خودرو‌های دارای مجوز تردد در مناطق آزاد مشروط به پرداخت تمامی عوارض و بدهی‌های مربوطه مجاز به پلاک‌گذاری ملی و تردد در سرزمین اصلی
خواهند شد.
طبق نظر کارشناسان، هر تغییری در سیاست‌ها که بتواند افزایش عرضه خودرو در بازار را به‌دنبال داشته باشد، می‌تواند قیمت خودرو را با کاهش رو به رو کند.
 
کارا تک کابین و دوکابین 50میلیون زیر قیمت بازار
به فروش رسیدند
در نوبت اول معاملات دیروز خودرو در بورس کالا، 500 دستگاه کارا دوکابین به حراج گذاشته شد که بیش از 2 هزار و 100 تقاضا برای آن به ثبت رسید و طی عملیات حراج، این کالا با 24 درصد رشد نسبت به قیمت پایه در محدوده 373 میلیون تومان کشف قیمت شد.
قیمت تمام شده این خودرو با احتساب 9 درصد ارزش افزوده و سایر هزینه‌ها به حدود 420 میلیون تومان می‌رسد که 50 میلیون تومان پایین‌تر از قیمت ادعا شده در بازارهای غیررسمی است.
این روند در حراج 500 دستگاه خودرو کارا تک کابین نیز اتفاق افتاد و با ثبت بیش از 2 هزار تقاضا برای این خودرو حدود 24 درصد از قیمت پایه بالاتر رفت و در محدوده 359 میلیون تومان کشف قیمت شد. این خودرو نیز با احتساب مالیات و سایر هزینه‌ها، در حدود 50 میلیون تومان پایین‌تر از قیمت بازار برای خریداران تمام
خواهد شد.
خودروی کارای عرضه شده در حراج دیروز، در تاریخ 25 اردیبهشت ماه به خریداران تحویل داده می‌شود و سال ساخت در سند، 1402 قید می‌شود.
 
ایران خودرو 30 هزار خودروی دیگر تا پایان سال عرضه می‌کند
بنا به جدولی که در رسانه‌ها منتشر شده است، ایران خودرو تا پایان سال‌جاری در مجموع حدود 30 هزار خودروی دیگر از طریق بورس کالا عرضه خواهد کرد.
بر این اساس، قرار است شرکت ایران خودرو در هفته چهارم اسفندماه ۲۰۰۰ دستگاه تارا اتوماتیک در بورس کالا عرضه کند.
همچنین قرار است در هفته اول اسفندماه ۳۵۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ تیپ ۵ در بورس کالا عرضه شود.
برنامه عرضه پژو ۲۰۷ اکسل کاسه‌ای نیز از این قرار است که در هفته اول اسفندماه ۲۰۰۰ دستگاه، در هفته دوم اسفندماه ۲۰۰۰ دستگاه، در هفته سوم اسفندماه ۴۰۰۰ دستگاه و در هفته چهارم اسفندماه نیز ۲۰۰۰ دستگاه از این خودرو در بورس کالا عرضه شود تا در مجموع تا قبل از سال جدید ۱۰ هزار دستگاه پژو ۲۰۷ اکسل کاسه‌ای در بستر بورس کالا عرضه شود.
آنگونه که در رسانه‌ها منعکس شده، بورس کالا در هفته سوم اسفندماه میزبان ۲۰۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف فلزی خواهد بود. از سوی دیگر تا پایان سال‌جاری ۵۰۰۰ دستگاه دنا پلاس دستی اکسل کاسه‌ای در بورس کالا عرضه می‌شود که عرضه ۲۰۰۰ دستگاه در هفته اول اسفندماه، عرضه ۲۰۰۰ دستگاه در هفته دوم اسفندماه و عرضه ۱۰۰۰ دستگاه در هفته چهارم اسفندماه خواهد بود.
همچنین در هفته دوم اسفندماه ۲۰۰۰ دستگاه دناپلاس توربو اتوماتیک و همچنین در هفته چهارم اسفندماه ۱۰۰۰ دستگاه از این خودرو در بورس کالا عرضه می‌شود.
گروه هایما نیز در هفته سوم اسفندماه ۲۰۰۰ دستگاه در بورس کالا عرضه خواهد کرد.
بنابراین بورس کالا در هفته چهارم بهمن‌ماه میزبان ۲۰۰۰ دستگاه، در هفته اول اسفندماه میزبان ۷۵۰۰ دستگاه، در هفته دوم اسفندماه میزبان ۶۰۰۰ دستگاه، در هفته سوم اسفندماه میزبان ۸۰۰۰ دستگاه و در هفته چهارم اسفندماه میزبان ۶۰۰۰ دستگاه خودرو از گروه ایران خودرو خواهد بود که جمع این خودروها به ۲۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه می‌رسد.
 انتشار خبر عرضه خودرو در بورس کالا در حالی است که با مراجعه به سایت بورس کالا تا زمان تنظیم این گزارش هیچ اطلاعیه‌ای برای عرضه‌های جدید به ثبت نرسیده است و تا زمانی که اطلاعیه عرضه‌های جدید به‌طور رسمی در بورس کالا به ثبت نرسد نمی‌توان با قطعیت در خصوص آن اظهارنظر کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی