علیحسین قلیزاده: بیشترین مشکل رادیوتئاتر ناآشنا بودن مسئولان فرهنگی با این حوزه است. بسیاری از کسانی که در این حیطه فعالیت میکنند مؤلفههای اصلی رادیوتئاتر را نمیشناسند و به عقیده من بهتر است استادان دانشگاه و افراد باتجربه فعالیت بیشتری در این زمینه و با رویکرد آموزش، گسترش و شناخت هر چه بیشتر آن داشته باشند. یکی از مزیتهای رادیوتئاتر دوچندان شدن زیباییهای صحنه است و رادیو همیشه توانسته است ارتباط فوقالعادهای با مخاطب برقرار کند اما همانطور که گفته شد، ژانر رادیوتئاتر نیازمند پژوهش و منابع آموزشی بسیاری است و اگر نگاهی به تئاترهای رادیویی در کشورهای دیگر بیندازیم و کمی دربارهاش پرسوجو و تحقیق کنیم، متوجه میشویم رادیوتئاتر در کشورهای دیگر خیلی بیشتر از ایران جا افتاده و در کشور ما هم باید استادان و کاربلدان این عرصه جدیتر از همیشه در کنار جوانترها حضور داشته باشند تا جوانها هم بتوانند از تجربیات بیشتری استفاده کنند.
بخشی از صحبتهای کارگردان نمایش رادیویی «پل حمید» در گفتوگو با ایرانتئاتر