دو خط خبر

ورود ۶۰ درصد فاضلاب دزفول
به رودخانه «دز»
مسعود نوری‌پور، رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست دزفول از ورود ۶۰ درصد فاضلاب این شهرستان به رودخانه دز خبر داده و گفته با توجه به ورود منابع آلاینده از جمله فاضلاب شهری، روستایی و صنعتی به رودخانه دز(سومین رودخانه آب شیرین پرآب ایران)، کیفیت آب رودخانه تغییر و با استانداردهای ملی و جهانی مغایرت پیدا کرده است.
بارش برف، ۲۳۰ اتوبوس و
مینی‌بوسِ نو را به پایتخت اضافه کرد
جلال بهرامی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفته برای تسهیل تردد شهروندان در روزهای برفی، ۱۷۰ دستگاه اتوبوس و ۶۰ دستگاه مینی‌بوس نو را که هنوز شماره‌گذاری نشده‌ با پلاک موقت وارد چرخه حمل و نقل عمومی پایتخت کردیم تا مسافران را در نقاط پرازدحام به‌ صورت رایگان جابه‌جا کنند.
پایان موج هشتم کرونا در کشور
دکتر سید احمد طباطبایی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا از پایان موج هشتم کرونا خبر داده و اعلام کرده فعلاً نمی‌توان درباره احتمال بروز موج نهم پیش‌بینی دقیقی داشت. هرچند برخی امیدواری می‌دهند که شاید از تابستان آینده دیگر مسأله‌ای با کرونا نداشته باشیم. امسال عارضه «آمپیم» (عارضه‌ای از عفونت‌های ریه) بیشتر شده که اغلب به دنبال پیک عفونت‌های تنفسی و اتخاذ روند درمانی نامناسب و مقاومت میکروبی ایجاد شده است.
افزایش ترک‌تحصیل دانش‌آموزان
در پایه دهم
محمدمهدی کاظمی، معاون وزارت آموزش و پرورش گفته نرخ گذر تحصیلی دانش‌آموزان از پایه نهم به پایه دهم کاهش یافته است البته برخی از دانش‌آموزان در آموزش غیرحضوری ظاهراً در کلاس درس حضور داشتند اما زمانی که آموزش حضوری شد به مدارس برنگشتند. آموزش مجازی و غیرحضوری مدارس در افزایش آمار ترک‌تحصیل بی‌تأثیر نبوده است.
راه‌اندازی سازمان گردشگری شهرداری در 1402
امیر قاسمی، سرپرست ستاد گردشگری شهرداری تهران از راه‌اندازی سازمان گردشگری در سال آینده خبر داده و گفته موضوع گردشگری در شهرداری تهران خاص است چون زیرساخت‌های متعدد و متنوعی در حوزه گردشگری شهر تهران وجود دارد. دریاچه خلیج فارس، بوستان‌های فرامنطقه‌ای نظیر بوستان ولایت، چیتگر، مراکز خرید، شهربازی‌ها، برج میلاد و مجموعه عباس‌آباد و 70 موزه، باغ‌موزه و خانه موزه، بخشی از مجموعه‌های مهم در جذب گردشگر است که در تملک شهرداری تهران قرار دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی