سخنگوی شورای نگهبان:

مصوبه‌ای درباره طرح صیانت از فضای مجازی دریافت نکرده ایم

سخنگوی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان تاکنون هیچ مصوبه‌ای درخصوص طرح صیانت از فضای مجازی دریافت نکرده است تا مصوبه‌ای تشریفات قانونی را طی نکند، امکان ارسال آن به شورای نگهبان وجود ندارد.
به گزارش مهر، هادی طحان نظیف روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره بررسی بودجه سال 1402 هم گفت: از سال آینده بودجه کشور باید به‌صورت دو مرحله‌ای یعنی به تفکیک احکام، ارقام و جداول بررسی و سپس به شورای نگهبان ارسال شود.
سخنگوی شورای نگهبان درباره مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت و انتقاداتی که درباره این مصوبه مبنی بر دور زدن قانون و عدم توجه به جایگاه مجلس مطرح شده است، گفت: مولدسازی مصوبه سران قواست و در چهارچوب اختیارات رهبری است که به تأیید رهبری رسیده است.سخنگوی شورای نگهبان درباره طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس هم بیان کرد: هنوز قانونی مصوب نشده و اگر مواردی که در اصلاحیه پیش‌بینی شده تصویب شود، سازوکارها تغییر می‌کند. از سوی دیگر این قانون باید اوایل سال آینده به نتیجه برسد بنابراین برای انتخابات اسفند سال آینده اجرایی خواهد شد. وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا امکان دارد کسی در انتخابات ریاست‌جمهوری رد صلاحیت شود اما در مجلس تأیید صلاحیت شود، گفت: بله چرا که شرایط کاندیداها در انتخابات مختلف فرق دارد و در ریاست‌جمهوری رجل سیاسی و مذهبی داریم اما در مجلس نداریم. برخی شرایط عمومی و برخی اختصاصی است و شورای نگهبان در هر دوره صلاحیت افراد را بررسی می‌کند.
جستجو
آرشیو تاریخی