دو خط خبر

طراح علائم و نشانه‌های مترو درگذشت

شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه درگذشت مسعود سپهر، طراح و گرافیست بزرگ کشور و یکی از طراحان علائم و نشانه‌های مترو تهران و حومه را تسلیت گفت. مجموعه‌ علائم و نشانه‌های مترو تهران با همکاری پدرام حربی و مرحوم مسعود سپهر از سال 1388 مورد استفاده قرار گرفت.

احداث تراموا و خط ۱۰ مترو غیرقانونی است

درحالی که شهرداری تهران به احداث خط ۱۰ مترو تهران اقدام کرده و برنامه ایجاد تراموا را هم در دستور کار دارد، علی اصغر قائمی، عضو شورای شهر تهران اعلام کرده است: احداث تراموا به دلیل تصویب نشدن در مطالعات جامع ترافیکی تهران و خط ۱۰ مترو به دلیل تصویب نشدن در شورای شهر و شورای عالی ترافیک فعلاً غیرقانونی است.

افتتاح نخستین بیمارستان مجازی آموزشی کشور

ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح نخستین بیمارستان مجازی آموزشی کشور گفته این بیمارستان مجازی با هدف توسعه آموزش‌های علوم پزشکی ایجاد شده است تا دانشجویان در محیط شبیه‌سازی شده، مهارت‌های لازم برای خدمت رسانی به بیماران را قبل از ورود به محیط واقعی بیمارستان کسب کنند.

کاهش 45 درصدی جمعیت حیات وحش در چهارمحال و بختیاری

سعید یوسف‌پور، مدیرکل سازمان حفاظت از محیط‌ زیست چهارمحال و بختیاری گفته است امسال 2نوبت سرشماری حیات وحش در تابستان و زمستان در این استان انجام شد که آمار این سرشماری کاهش ۴۰ تا ۴۵ درصدی جمعیت حیات وحش در استان را نشان می‌دهد. خشکسالی، شکار غیرمجاز و بیماری‌ها طی چند سال اخیر از علل کاهش چشمگیر این جمعیت بوده است.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی