سنجش سلامت کلاس اولی‌ها آغاز شد

خانواده‌ها از طریق سامانه my.medu.ir برای سنجش سلامت کلاس اولی‌ها ثبت نام کنند

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از آغاز برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان خبر داد و گفت: ثبت‌نام کلاس اولی‌ها هم الکترونیک می‌شود.
به گزارش ایسنا، حمید طریفی حسینی افزود: در سال‌های گذشته فراخوان سنجش سلامت با ثبت نام مدارس در یک بازه زمانی و در تابستان انجام می‌شد و مدیران مدارس به پیش ثبت نام و نوبت‌دهی سنجش سلامت اقدام می‌کردند اما امسال سنجش سلامت برای سال تحصیلی آینده از هم اکنون آغاز شده و خانواده بدون مراجعه به مدرسه فقط از طریق سامانه my.medu.ir  می‌توانند ثبت نام سنجش سلامت را انجام دهد.وی گفت: اسامی و اطلاعات فرزندان 5 سال تمام را در اختیار داریم و پس از احراز هویت، صفحه سنجش باز و ثبت نام انجام می‌شود. فرایند ثبت نام ساده است و نیازی به مراجعه به کافی نت‌ها نیست چون با گوشی تلفن همراه هم قابل انجام است. اگر دسترسی هم نباشد مدیران مدارس و مراکز کودکستانی می‌توانند این کار را انجام دهند.
 افزایش تعداد پایگاه‌های سنجش
طریفی حسینی گفت: هم اکنون ۴۴۰ پایگاه فعال ثابت در نوبت صبح داریم که طی روزهای آینده به ۶۵۰ مرکز افزایش می‌یابد و همین مراکز در نوبت بعداز ظهر هم فعال خواهند شد.وی افزود: هر خانواده می‌تواند نزدیک‌ترین محل و زمان سنجش را انتخاب و در زمان تعیین شده مراجعه ‌کند. توصیه ما این است که کار سنجش تمام کودکانی که مهر ۱۴۰۲ باید به کلاس اول بروند، از حالا انجام شود و به سال بعد موکول نشود.
این مسئول با بیان اینکه ستاد ثبت نام آموزش و پرورش هم برنامه‌ریزی کرده تا ثبت نام کلاس اولی‌ها را قبل از تابستان و به صورت الکترونیک انجام دهد، گفت: شرط اول ثبت نام، سنجش سلامت بوده که ما آن ‌را زودتر آغاز کرده‌ایم.البته این موضوع هنوز قطعی نشده و تصمیم‌گیری نهایی در آموزش و پرورش انجام خواهدشد. طریفی حسینی ادامه داد: هزینه سنجش در سال‌های گذشته در پایگاه‌ها و با دستگاه پوز انجام می‌شد که هم اکنون از طریق همان درگاه انجام می‌شود و نقدی نیست و مبلغش همان ۶۰ هزار تومان است.وی اضافه کرد: در حال رایزنی هستیم که اطلاعات لازم از سوی وزارت رفاه در اختیار ما قرار گیرد و سنجش سلامت 3 دهک اول را رایگان انجام دهیم.طریفی حسینی با اشاره به اینکه شایستگی‌های حرکتی نیز از امسال در قالب سنجش سلامت، آزموده می‌شود، گفت: مراکز ویژه اختلالات یادگیری به مراکز جامع سلامت تبدیل خواهندشد و امر سنجش را انجام می‌دهند. از سال آینده از اول مهرماه سنجش سلامت در این مراکز انجام خواهد شد.وی ادامه داد: تأکید ما این است که سنجش از 4سالگی انجام شود تا اگر دانش آموزی دچار مشکل بود فرصت درمان و مداخله داشته باشیم اما کودکان 5 ساله در اولویت هستند.
ایجاد شناسنامه الکترونیک تربیتی رشدی از سال آینده
طریفی حسینی به بهره‌برداری از  ۴۰ فضای آموزشی و ۱۰۵ مرکز آموزش و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی شده است که در هر منطقه یک مرکز ایجاد شود. وی افزود: از سال آینده یک شناسنامه الکترونیک تربیتی رشدی خواهیم داشت که بخشی از آن توسط سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک انجام می‌شود.


 

جستجو
آرشیو تاریخی