سیاست

قالیباف: روابط با کشورهای اسلامی سیاست قطعی و دائمی ماست

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رهبری جمهوری اسلامی ایران بر برقراری روابط میان ایران و سایر کشورهای اسلامی تأکید بسیاری دارند و این از سیاست‌های قطعی و دائمی ما است.به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف، در حاشیه برگزاری هفدهمین اجلاس اتحادیه پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که در الجزیره پایتخت الجزایر برگزار شد، افزود: قدرت کشورهای اسلامی از طریق تقویت حوزه اقتصاد حاصل می‌شود با اینکه تبادلات تجاری ایران با عمان، امارات، ترکیه، قطر، عراق، پاکستان، آذربایجان، روسیه و چین بیش از 80 میلیارد دلار است اما در این میان مراودات تجاری بین ایران و الجزایر تنها صد میلیون دلار است که قابل قبول نیست و باید توسعه یابد.به گفته وی ما می‌توانیم مسیر حمل و نقل دریایی ثابتی با کشور الجزایر داشته باشیم که این موضوع می‌تواند تسهیل کننده تجارت ایران با آفریقا باشد.

شرکت‌های دولتی و مالکیت عمومی شرکت‌ها حسابرسی می‌شوند

رئیس کل دیوان محاسبات کشور بر حسابرسی شرکت‌های دولتی و مالکیت عمومی همه شرکت‌ها تأکید کرد و گفت: دیوان موضوع حسابرسی شرکت‌های دولتی را با جدیت بیشتری پیگیری خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، سید احمدرضا دستغیب روز گذشته با اشاره به راهکارهای دیوان محاسبات کشور در زمینه شناسایی منابع درآمدی کشور و محاسبه آنها افزود: الزامات قانونی باید در این بخش محقق شود و حساب واحد خزانه هم در رأس این امور قرار دارد.
وی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید منابع خود را در حساب‌های تعریف شده خزانه واریز کنند، بیان کرد: باید مدیریت دارایی‌ها و مدیریت بدهی مطابق با استانداردهای مالی کشور انجام شود.

مدعیان آلمانی به جنایت صهیونیست‌ها در کرانه غربی فلسطین توجه کنند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: صدر اعظم آلمان، در یک شبیه‌سازی ناشیانه و مغرضانه بار دیگر نشان داد که همچنان در سمت اشتباه تاریخ ایستاده است.
به گزارش ایرنا، ناصر کنعانی در پاسخ به تکرار مواضع مداخله جویانه صدر اعظم آلمان نسبت به جمهوری اسلامی ایران در سفر اخیرش به آرژانتین افزود: آنچه به درستی حکایت از یک شباهت تاریخی دارد، برآمدن افراطی‌گری و جاه‌طلبی مدرن در آلمان است که نتیجه آن همانند ناکامی‌های رهبران پیش از جنگ جهانی دوم و این بار با تمسک به ابزارهای حقوق بشری، چیزی جز ترویج خشونت و نفرت پراکنی نیست.کنعانی گفت: ما امروز متأسفانه شاهد آن هستیم که برخی با رفتارهای مشابه و البته محکوم به شکست، درصدد هستند تا برای ارائه تصویر مثبت از خود از پروژه «قدرت از طریق حقوق بشر» استفاده کرده و حتی خود را در این رابطه سردمدار و پیشگام جلوه دهند.
سخنگوی دستگاه سیاست خارجی، مدعیان آلمانی را به توجه به جنایت وحشیانه چند روز پیش صهیونیستها در جنین، در کرانه غربی فلسطین فراخواند که مقامات آلمان حتی از بیان یک کلمه در تقبیح وحشی‌گری رژیم صهیونیستی دریغ کردند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی