اسکان اضطراری ۱۸ هزار نفر در خوی

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر آخرین شمار مصدومان زلزله خوی را پس از 24 ساعت از وقوع این زلزله، یکهزار و ١٧ نفر اعلام کرد و گفت: عمده این افراد به دلیل ترس یا در حین فرار از زلزله دچار آسیب شده‌اند. متأسفانه 3 نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.
صادق محمودی با بیان اینکه تاکنون ۱۸ هزار و ۷۰۲ نفر با توزیع چادر و در اردوگاه، اسکان اضطراری داده شده‌اند، افزود: ۳۶۵ نیروی عملیاتی جمعیت هلال احمر در مناطق زلزله‌زده مستقر هستند و دیگر امدادگران استان آذربایجان غربی همچنان در آماده‌باش کامل قرار دارند.
دبیرکل جمعیت هلال احمر هم گفت: تا صبح دیروز ۳۱ اردوگاه اسکان اضطراری موقت شهری در خوی ایجاد شده است.
یعقوب سلیمانی افزود: حدود 6هزار و۹۲۰ دستگاه چادر، ۳۱ هزار و ۵۰۰ تخته پتو، 2هزار و ۳۶۰ تخته موکت و بسته غذایی ۷۲ ساعته هم بین افرادی که اسکان موقت گرفته‌اند، توزیع شده است. 4 هزار دستگاه هیتر برقی خریداری شده و توزیع آن از یکشنبه شب آغاز شده است.
سلیمانی با بیان اینکه مشکل ما پس‌لرزه‌هایی  است که در این منطقه در حال وقوع است، گفت: تیم‌های واکنش سریع ما از 5 استان در این منطقه مستقر هستند. پشتیبانی از سوی استان‌های دیگر هم در حال انجام است.به دلیل وقوع پس لرزه‌های متعدد مردم نمی‌توانند در خانه‌های خود اسکان داشته باشند. به همین دلیل چادرهای گروهی را در این منطقه برپا خواهیم کرد تا خانواده‌ها به دلیل ناایمن بودن در کنار منازل مستقر نشوند. قرار است تعداد اردوگاه‌های اسکان اضطراری به ۴۰ مورد برسد. به گفته وی، در حال حاضر مهم‌ترین نیاز زلزله زدگان اقلام زیستی است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی