پایان شوم دوستی به خاطر خوکچه هندی

مرضیه همایونی/ با گذشت حدود 2 ماه از قتل دختر 18 ساله در یکی از بوستان‌های تهران، دوست وی به اتهام قتل بازداشت شد.

به گزارش ایران، شامگاه 2 اسفند سال گذشته، مرد میانسالی در حال عبور از بوستان نهج‌البلاغه تهران بود که متوجه صدای ناله‌ای از میان شمشادها شد. وقتی نزدیک‌تر رفت، ناگهان با بدن نیمه جان دختری مواجه شد که با ضربه چاقو مجروح شده بود و در کنارش تلفن همراهی قرار داشت.
وی با مشاهده این صحنه بلافاصله با اورژانس و پلیس تماس گرفت و دختر جوان به بیمارستان منتقل شد. اما بر اثر جراحات و خونریزی جان خود را از دست داد. مرگ دختر جوان به بازپرس محمد وهابی اعلام شد و تحقیقات به دستور بازپرس جنایی آغاز شد.
با بررسی تلفن همراه دختر جوان، هویت او به نام ماندانا 18 ساله، به دست آمد. خانواده ماندانا مدعی شدند که دخترمان برای دیدن یکی از دوستانش به پارک رفته بود.
در ادامه تحقیقات فهرستی از مظنونان احتمالی  تهیه شد. کارآگاهان اداره دهم اداره آگاهی از آنها تحقیق کردند اما سرنخی به دست نیامد.
 پیامک‌های تهدیدآمیز
در ادامه تحقیقات و بررسی پیامک‌های مقتول، تیم تحقیق به پیامک‌های تهدیدآمیزی رسیدند که دختری به نام مهسا آنها را ارسال کرده بود. دختری هم‌سن و سال مقتول که در تحقیق از دوستان و آشنایان ماندانا، مشخص شد آنها با هم اختلاف داشته و حتی چند باری درگیری فیزیکی نیز با هم داشته‌اند.این در حالی بود که دختر جوان در صفحه اینستاگرامش مطلبی را با این مضمون منتشر کرده بود: هیچ کس نقشه قتل را قبل از عملی شدن لو نمی‌دهد.با این احتمال که مهسا در این جنایت دست داشته، دختر 18 ساله بالاخره روز گذشته بازداشت شد. اما او در تحقیقات منکر جنایت شد و در دفاع از خود گفت: من خوکچه هندی داشتم و عکس آن را در صفحه اینستاگرامم گذاشته بودم. ماندانا هم خوکچه هندی داشت و عکسش را در اینستاگرامش گذاشته بود. خیلی اتفاقی در اینستاگرام با هم بر سر خوکچه هندی آشنا شدیم. دوستی ما روز به روز بیشتر شد و حتی زمانی که می‌‌خواستیم خوکچه‌ها را به کلینیک دامپزشکی ببریم، با هم می‌‌بردیم. با هم خرید می‌‌رفتیم و تفریحات‌مان هم مشترک شده بود.او ادامه داد: تا اینکه با خانواده‌ام برای چند روز به یکی از کشورهای خارجی سفر کردیم و من دو میلیون تومان از ماندانا قرض گرفتم. بعد از مدتی ماندانا سراغ پولش را گرفت و از آنجایی که توانایی پرداخت آن را نداشتم، مدام بهانه می‌‌آوردم. حتی چند باری هم با هم قرار گذاشتیم و سر دو میلیون تومان کتک‌کاری هم داشتیم. خبر مرگ ماندانا را از دوست پسرم شنیدم و بعد هم در فضای مجازی دیدم اما من در ماجرای قتل او نقشی نداشتم.
به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران، تحقیقات از دختر جوان ادامه دامه دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی