حوادث جهان

تیراندازی در فودکورتی در امریکایی
بر اثر تیراندازی در فودکورتی در یکی از مراکز خریدِ ایالت «دلاور» امریکا، دست‌کم سه نفر زخمی شدند.
به گزارش سی‌ان‌ان، مقامات پلیس ایالتی حدود ساعت ۶:۴۳ عصر شنبه از این حادثه باخبر شده و پس از حضور در محل سانحه سه نفر را در محوطه فودکورت پیدا کردند که با گلوله زخمی شده بودند.
مصدومان این حادثه به بیمارستان منتقل شده‌اند و بر اساس گزارش‌ها، وضعیت جسمانی دو تن از آنها وخیم است. همچنین پنج تن دیگر نیز بر اثر جراحاتی که مربوط به تیراندازی نبوده به بیمارستان منتقل شده‌اند. تاکنون کسی در رابطه با این حادثه دستگیر نشده‌ و مقامات پلیس ایالتی اعلام کردند که به نظر نمی‌رسد این حادثه تصادفی بوده باشد.


20 مهاجر غرق شدند
در پی غرق شدن قایق حامل مهاجران در آب‌های ساحلی تونس دست‌کم ۲۰ نفر ناپدید شدند.به گزارش الجزیره، همچنین ۱۷ نفر دیگر که وضعیت جسمی دو تن از آنها وخیم است، نجات داده شده‌اند.گارد ملی تونس روز جمعه اعلام کرد بیش از ۱۴ هزار پناهجو که بیشتر از کشورهای آفریقایی منطقه جنوب صحرا (آفریقای سیاه) بودند در سه ماه اول سال حین تلاش برای رسیدن به اروپا رهگیری شده یا نجات یافتند که پنج برابر بیشتر از آمار ثبت شده در مدت مشابه سال گذشته است.


انتشار گاز سمی در هامبورگ
آتش‌سوزی بزرگ در یک نمایشگاه فروش کامیون در شهر هامبورگ آلمان و انتشار گاز سمی، منجر به هشدار شدید بهداشتی و وضعیت اضطراری برای ساکنان محلی شد.
به گزارش  اکسپرس، آتش‌سوزی از ساعت ۴:۳۰ صبح یکشنبه به وقت محلی آغاز و صدای انفجار شنیده شده و گزارش‌ها حاکی از نشت گاز «سولفید هیدروژن» در محل حادثه است.دود شدید و غلیظی ناشی از حریق در محل حادثه دیده شد و به سمت بلوک‌های آپارتمانی اطراف گسترش یافت.مقامات به ساکنان در نزدیکی محل حادثه توصیه کردند که پنجره‌ها و درهای خانه‌های خود را بسته نگه دارند و از بیرون رفتن نیز خودداری کنند.مقامات آتش‌نشانی محلی نیز اعلام کرده‌اند که ممکن است ساکنان آپارتمان‌های اطراف، تحت تأثیر این گاز سمی و ترکیبات شیمیایی منتشر شده در محل حادثه قرار بگیرند. سولفید هیدروژن گازی است بی‌رنگ، سمی و آتشگیر که بوی آن شبیه به بوی تخم‌مرغ فاسد است.


جیب بری در کدام کشورها بیشتر است؟
به گزارش یورونیوز، از آنجا که سفر به شهرهای مختلف اروپایی مانند لندن، پاریس و رم برای اغلب ساکنان این قاره در تابستان رواج بسیاری دارد، نگاهی به تحقیقات انجام شده توسط وب‌سایت انگلیسی Quotezone درباره هزاران مسافری که هنگام بازدید از شهرهای توریستی اروپا قربانی انواع سرقت‌ها شده‌اند و کیف پول و چمدان‌هایشان را از دست داده‌اند، نشان می‌دهد کشورهای اروپایی که بیشترین تعداد جیب‌بری در آنها گزارش شده، به ترتیب عبارتند از: ایتالیا، فرانسه، هلند، آلمان، یونان، اسپانیا، پرتغال، ترکیه، ایرلند و لهستان.

جستجو
آرشیو تاریخی