حکم اعدام برای قاتل کیان پیرفلک

حکم اعدام  متهم اصلی شهادت کیان پیرفلک، در دادگاه انقلاب شهرستان ایذه صادر شد.به گزارش میزان، شامگاه ۲۵ آبان بود که در یک حمله تروریستی در شهرستان ایذه هفت نفر از جمله یک نوجوان ۱۰ ساله به نام کیان پیرفلک به شهادت رسیدند و تعدادی نیز مجروح شدند.
پس از این حادثه و انجام اقدامات اطلاعاتی و امنیتی، سرانجام در ٢٩ آذر ١٤٠١ در اقدام عملیاتی مشترک وزارت اطلاعات، سپاه و فراجا چهار نفر از عوامل دخیل در حادثه شناسایی و در یک درگیری مسلحانه دو نفر از عناصر اصلی مسلح این اغتشاشات دستگیر و دو نفر نیز کشته شدند.
در پی دستگیری متهمان، روند رسیدگی قضایی به این پرونده آغاز و برای متهم اصلی این حادثه پرونده تشکیل شد. پس از صدور کیفرخواست، جلسه رسیدگی به اتهامات عباس کورکوری فرزند ابوالقاسم معروف به مجاهد در دادگاه انقلاب اهواز با حضور متهم و وکیل وی برگزار شد.متهم در بخشی از اظهارات خود با بیان اینکه «اتهامات را قبول دارم» اظهار کرد: علت اصلی ارتکاب من به این جنایات تحت تأثیر قرار گرفتن از فضای مجازی بوده که در آن شرایط با توجه به تبلیغات وسیع مجازی، به قصد انجام اقدامات خرابکارانه اسلحه تهیه کردم.
براساس دادنامه صادره از سوی دادگاه، با توجه به مستندات و شواهد موجود در پرونده از جمله تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته که نشان می‌دهد متهم اسلحه خود را به سمت مردم هدف گرفته بود، نظریه کارشناسی جنایی اسلحه که دلالت بر شلیک گلوله از اسلحه مکشوفه از متهم به پیکر مرحوم کیان پیرفلک دارد و کشف مقادیر زیادی اسلحه، فشنگ، بطری کوکتل مولوتف از محل دستگیری متهم و گزارش فرماندار ایذه مبنی بر ایراد خسارت توسط متهم و سایر متهمان و همدستان وی به اماکن عمومی و ادارات، عباس کورکوری به اعدام محکوم شد. این حکم غیرقطعی بوده و در دیوان عالی کشور قابل فرجام‌خواهی است.
جستجو
آرشیو تاریخی