مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد

سازوکار جدیدِ کنترل قیمت در فرودگاه‌ها


مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از تلاش برای کنترل قیمت‌ اجناس در غرفه‌های فرودگاهی با ایجاد «صندق فروش متمرکز» خبر داد.
به گزارش ایرنا ، «حمیدرضا سیدی» گفت: به طور معمول قمیت اجناس در غرفه‌های فرودگاه‌ها ۲۰ درصد گران‌تر است اما شرکت فرودگاه‌ها به دنبال این است که همین مقدار افزایش قیمت نیز کنترل شود.
وی افزود: اماکن فرودگاهی از طریق مزایده و با قیمت کارشناسی به پیمانکار واگذار می‌شود؛ بنابراین اجاره اماکن در فرآیند مزایده گران‌تر می‌شود واحتمال اینکه برخی از اجناس خارجی افزایش قیمت نسبت به مناطق اطراف داشته باشند وجود دارد اما در عین‌حال کنترل بر قیمت‌ها نیز وجود دارد.
وی تاکید کرد: به دنبال این هستیم که صندوق فروش متمرکزی را ایجاد کنیم تا قیمت‌ها در همه فرودگاه‌های کشور واحد باشد که این طرح هم اکنون به صورت پایلوت در فرودگاه اصفهان اجرایی شده است.سیدی خراطر نشان کرد: سعی خواهیم کرد با نصب دوربین‌هایی در غرفه‌های ترمینال‌های کشور، قیمت‌ها را کنترل کنیم به عبارتی نرخ اجناس به گونه‌ای متعادل باشد که نه فروشنده و نه خریدار متضرر نشوند و قابل توجیه باشد.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد: پذیرایی از روزه‌داران در همه فرودگاه‌ها در این ایام پیش‌بینی شده است و فعالیت رستوران‌ها و غرفه‌ها در زمان افطار آغاز می‌شود و از لحاظ بهداشتی نیز نظارت‌ها در جریان است.

۲۵ سد بیشتر از ۵۰ درصد آب دارند
آخرین وضعیت آمار سدهای کشور بیانگر این است که اکنون ۲۵ سد از سدهای مهم شرب و کشاورزی، بیشتر از ۵۰ درصد آب دارند.به گزارش ایسنا، میزان ورودی آب به سدهای کشور تا پنجم فروردین ماه معادل ۱۹میلیارد و ۴۶میلیون مترمکعب بوده که این عدد درمقایسه با سال گذشته، ۱۱درصد افزایش داشته است، همچنین میزان خروجی از مخازن سدهای کشور در این تاریخ معادل ۲۶ میلیارد و ۶۱ میلیون مترمکعب ثبت شده که این عدد در قیاس با سال گذشته، بیانگر کاهش یک درصدی است.در شرایط کنونی حجم آب موجود در مخازن ۲۶میلیارد و ۶۱میلیون مترمکعب ثبت شده که نسبت به سال گذشته 7درصد افزایش داشته و درصد پرشدگی مخازن سدهای کشور به ۵۴درصد رسیده است.وضعیت سدهای مهم (شرب-  کشاورزی)، بیانگر این است که در ۲۵ سد، درصد پرشدگی بیش از ۵۰ درصد است به طوری که سد زنجیره کارون ۸۲ درصد، سد دز ۷۵ درصد و سد چره و مارون  استان خوزستان هم به ترتیب ۶۶ و ۹۱ درصد آب دارند. در سد گلپایگان و کوچری ۵۸ درصد پر است. همچنین میزان پرشدگی سد شهید قنبری استان آذربایجان غربی۶۵ درصد، سد استقلال ۵۹ درصد و سد جگین استان هرمزگان هم ۹۸درصد است.
 سد تالوار استان زنجان ۸۱ درصد، سد رودبار استان لرستان ۸۷ درصد، سد درودزن، ملاصدرا ۷۱ درصد و سد سلمان فارسی استان فارس ۶۹ درصد پرهستند. در استان کرمانشاه هم سد داریان ۸۲ درصد و در استان سیستان و بلوچستان، سد پیشین ۷۳ درصد و سد ریزدان ۷۴ درصد و سد خیرآباد ۶۱ درصد و سد ماشکید اولیا استان سیستان و بلوچستان ۵۷ درصد پر هستند.
 

جستجو
آرشیو تاریخی