از سوی دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور صورت گرفت

معرفی استان‌های رکورددار در ثبت میزان سفر‌های نوروزی

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور، اسامی استان‌ها بر مبنای بیشترین و کمترین میزان سفر، اقامت رسمی و تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروزی را اعلام کرد.
به‌ گزارش ایرنا، سید مصطفی فاطمی در جلسه‌ای که روز گذشته با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و دبیران ستاد اجرایی خدمات سفر استان‌ها به صورت ویدئوکنفرانس در سالن خلیج‌فارس معاونت گردشگری برگزار شد، گفت: بیشترین میزان سفرها مربوط به استان‌های مازندران، گیلان، هرمزگان، خراسان رضوی، فارس، خوزستان، بوشهر، اصفهان و آذربایجان شرقی بوده است. بیشترین اقامت رسمی هم به ترتیب مربوط به استان‌های خراسان رضوی، هرمزگان، گیلان، مازندران، فارس، اصفهان و آذربایجان شرقی است.استان‌های آذربایجان شرقی، گیلان، گلستان و خراسان شمالی هم بیشترین رشد اقامت‌های رسمی را نسبت به سال گذشته داشته‌اند.
وی در زمینه تصادفات جاده ای هم یادآورشد: استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، قم و یزد کمترین میزان تصادفات جاده‌ای را داشته‌اند وکم‌ترین رشد تصادفات جاده‌ای به استان‌های خراسان‌ جنوبی، خراسان رضوی، سمنان، یزد، البرز و زنجان اختصاص داشته است. استان‌های ایلام، چهارمحال و بختیاری و منطقه آزاد چابهار هم بدون شکایت بوده‌اند.
فاطمی با اشاره به اینکه امسال توزیع زمانی و مکانی سفر نسبت به سال گذشته بهتر بوده است، ادامه داد: سفرها از نیمه شعبان آغاز شد و به محض جمع‌بندی ستاد سفر نوروز ۱۴۰۲، تعطیلات بعدی را در شب‌های قدر، عید سعیدفطر، شهادت امام سجاد (ع) و ۱۵ و ۱۶ خرداد خواهیم داشت.
دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با بیان اینکه امسال آمار رسمی با درنظر گرفتن پارامترهایی مانند میزان ترددهای جاده‌ای، ریلی، هوایی، مصرف سوخت و ماندگاری تلفن همراه در استان، دقیق‌تر از سال‌های گذشته سنجیده شده است، افزود: آمار سفرها از شانزدهم اسفندماه 1401 در سامانه ثبت شده و هیچ سالی آمار تا این اندازه به واقعیت نزدیک‌ نبوده است.
 
جستجو
آرشیو تاریخی