ثبت بیش از 5میلیون سفر دریایی از ۲۴ اسفند تا نهم فروردین

سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در تشریح آخرین وضعیت سفرهای دریایی در طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲، گفت: از ۲۴ اسفند 1401 تا پایان نهمین روز فروردین امسال، بیش از پنج میلیون سفر دریایی در کشور ثبت شد که از این تعداد بیش از 3میلیون و ۲۰۰ هزار مورد مربوط به استان هرمزگان است.
به گزارش ایرنا، نادر پسنده در حاشیه بازدید از بنادر و مراکز گردشگری بندرعباس پیرامون آخرین وضعیت ترددهای دریایی در بنادر کشور و استان هرمزگان به عنوان مهم‌ترین گستره دریایی ایران افزود: براساس گزارش‌های دریافتی برای سه میلیون و ۲۰۰ هزار سفر دریایی در هرمزگان، تاکنون حدود ۲۵ هزار شناور مسافری و ۴۸ هزار شناور تفریحی تردد داشته است.
وی با اشاره به جابجایی بیش از ۵۰۰ هزار خودرو در مسیرهای دریایی هرمزگان بیان کرد: در این مدت میزان تردد خودرویی به جزایر خلیج فارس ۹ درصد و سفرهای دریایی و گردشگری هم حدود پنج درصد رشد داشته است.سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: با تلاش همکاران و تعامل ارگان‌های دریایی و تیم‌های امداد و نجات مستقر در منطقه، تا به امروز هیچ خسارت جانی نداشته ایم. استان هرمزگان قطب مسافری و گردشگری کشور در حوزه دریایی است و تمامی سفرهای دریایی خودرویی که با استفاده از لندینگ کرافت‌ها شکل می‌گیرد، مربوط به این استان است.
 
جستجو
آرشیو تاریخی