هشدار، بارش‌های سیل‌آسا در برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی با اعلام تداوم بارش‌ها تا آخر هفته در استان‌های مرکزی و غربی کشور، درباره وقوع آب گرفتگی معابر و بالا آمدن سطح رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها، احتمال آب‌گرفتگی محدود معابر و کاهش دید در این مناطق هشدار داد.
«کبری رفیعی» کارشناس سازمان هواشناسی درخصوص وضعیت جوی کشور به ایرنا گفت: امروز (یکشنبه) در خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق خراسان شمالی، سمنان، یزد و کرمان، بارش باران را خواهیم داشت البته این بارش‌ها در ارتفاعات به شکل برف رخ می‌‌دهد.
رفیعی با اشاره به اینکه در دامنه‌های جنوبی البرز، شرق کشور و مناطق مرزی پدیده غالب وزش باد خواهد بود، افزود: از روز دوشنبه با گذر موج تراز میانی جو از جنوب کشور در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، جنوب همدان و مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، شمال بوشهر و فارس و همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران رخ می‌دهد.
در روزهای آخر هفته هم با شمالی شدن جریانات در دریای خزر بارش‌ها در سواحل شمالی ادامه می‌‌یابد.
وی با تأکید بر اینکه در دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکزی بارش‌ها خفیف‌تر خواهد بود، گفت: بارش‌ها به تناوب تا آخر هفته تداوم دارد و شدت آن در خراسان رضوی خواهد بود. به همین دلیل مخاطراتی مانند آب گرفتگی معابر و بالا آمدن سطح رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید در این مناطق پیش‌بینی شده است.
کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: در تهران هوا صاف و گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای امروز تهران ۱۷ درجه و کمینه دما ۸ درجه خواهد بود.
جستجو
آرشیو تاریخی