آغاز نخستین دوره بازی‌های بین‌المللی نوروز

مخبر: کمک به نقش‌آفرینی زنان در همه عرصه‌ها از راهبردهای اساسی دولت است

مراسم افتتاح نخستین دوره بازی‌های بین‌المللی نوروز ویژه بانوان، عصر جمعه  19 اسفند با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری و انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد.
به گزارش ایرنا، معاون اول رئیس‌جمهور در این مراسم، ورزش را از حقوق مسلم بانوان و کمک به نقش‌آفرینی زنان در همه زمینه‌ها را، جزو راهبردهای اساسی دولت سیزدهم دانست.محمد مخبر گفت: برگزاری چنین رویدادی پاسخ کشورها و مدعیانی را می‌دهد که می‌خواهند جایگاه زن را به گونه‌ای القا کنند که زندگی خانوادگی آنان در تعارض با حضور اجتماعی، سیاسی و علمی زنان است.
ë نخستین دوره بازی‌های بین‌المللی نوروز ویژه بانوان با شعار «ورزش، معنویت، عدالت»، به میزبانی‌ ایران و با حضور 20 کشور ازجمله ارمنستان، افغانستان، بلاروس، قرقیزستان، عراق، کویت، پاکستان، ازبکستان، اندونزی، مالزی، روسیه، امارات، فلسطین، تایلند و نپال، در رشته‌های دوومیدانی، سوارکاری، چوگان نمایشی، کاراته، کبدی، فوتسال، وزنه‌برداری، شمشیربازی و جودو از ۱۹ تا ۲۳ اسفند برگزار می‌شود. . در این مسابقات بیش از ۵۰۰ ورزشکار طی ۳ روز با هم رقابت خواهند کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی