آغاز نخستین دوره بازی‌های بین‌المللی نوروز

مراسم افتتاح نخستین دوره بازی‌های بین‌المللی نوروز ویژه بانوان، عصر جمعه  19 اسفند با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری و انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد.
به گزارش ایرنا، معاون اول رئیس‌جمهور در این مراسم، ورزش را از حقوق مسلم بانوان و کمک به نقش‌آفرینی زنان در همه زمینه‌ها را، جزو راهبردهای اساسی دولت سیزدهم دانست.محمد مخبر گفت: برگزاری چنین رویدادی پاسخ کشورها و مدعیانی را می‌دهد که می‌خواهند جایگاه زن را به گونه‌ای القا کنند که زندگی خانوادگی آنان در تعارض با حضور اجتماعی، سیاسی و علمی زنان است.
ë نخستین دوره بازی‌های بین‌المللی نوروز ویژه بانوان با شعار «ورزش، معنویت، عدالت»، به میزبانی‌ ایران و با حضور 20 کشور ازجمله ارمنستان، افغانستان، بلاروس، قرقیزستان، عراق، کویت، پاکستان، ازبکستان، اندونزی، مالزی، روسیه، امارات، فلسطین، تایلند و نپال، در رشته‌های دوومیدانی، سوارکاری، چوگان نمایشی، کاراته، کبدی، فوتسال، وزنه‌برداری، شمشیربازی و جودو از ۱۹ تا ۲۳ اسفند برگزار می‌شود. . در این مسابقات بیش از ۵۰۰ ورزشکار طی ۳ روز با هم رقابت خواهند کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی