در بیانیه جمعی از فرهیختگان درباره تمامیت ارضی کشور مطرح شد

جزایر ایرانی بخش‌های جداناپذیری از آب و خاک ایران بوده و خواهد بود

هشتاد و یک تن از اندیشمندان، فرهیختگان و هنرمندان نامدار ایرانی در بیانیه‌ای تأکید کردند، سه جزیره «تنب کوچک»، «تنب بزرگ» و «ابوموسی»، بخش‌های جداناپذیری از آب و خاک ایران بوده و خواهد بود.
در بخشی از این بیانیه که به امضای ۸۱ تن از نامداران، اندیشمندان و فرهیختگان ایرانی رسیده، آمده است: «ایران سرزمین یکپارچه و تاریخی همه‌ ایرانیان در میانه‌ انبوهی از دشواری‌ها و مخاطره‌ها، در معرض نگرانی جدیدی قرار گرفته است. اتحادیه اروپا با حمایت از ادعاهای بی‌پایه و بی‌نتیجه دولت امارات، حاکمیت تاریخی و حقوقی‌مان بر جزایر همیشه ایرانی خلیج فارس را «اشغالگری» خوانده است. این اقدام تهدیدی است علیه تمامیت ارضی و حاکمیت ملی ایران و مغایر با قواعد بنیادین حقوق و روابط بین‌الملل.»
در بخش دیگری آمده: «به عنوان فرزندان ایران از همه ایرانیان عزیز می‌خواهیم در وطن و دور از وطن به نام ایران، صدای بلند و رسای دفاع از یکپارچگی و تمامیت ارضی ایران در همه ساحت‌های اندیشه‌ای، فرهنگی، تاریخی، هنری، اجتماعی، سیاسی، مدنی، حقوقی و ارتباطی آن باشند. ایران سرزمین تفاوت‌ها، تکثرها و چندگانگی‌هاست؛ اما بیش از هر زمان دیگر «نگهبان ایران و بیدار باشیم!» اسماعیل آذر، محمدعلی آذرشب، حسن انوری، محمد بقایی ماکان، مرضیه برومند، رسول جعفریان، حسام‌الدین سراج، علی اکبر شکارچی، یونس شکرخواه، اردشیر صالح‌پور، کیانوش عیاری و محمود فرشچیان از جمله افرادی هستند که این بیانیه را امضا کرده‌اند.
/ روابط عمومی