اخبار

استرداد وجه بلیت‌ پروازهای
باطل شده بدون جریمه
 سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از ابلاغ بخشنامه این سازمان به‌منظور رسیدگی به امور مسافران در شرایط غیرمترقبه به تمامی شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی خبر داد و گفت: وجه بلیت مسافرانی که پرواز آنها به‌دلیل شرایط غیرمترقبه کنونی باطل اعلام شده، باید بدون کسر جریمه استرداد شود.
جعفر یازرلو اظهار کرد: نظر به شرایط غیرمترقبه حاکم بر پروازهای کشور و بسته شدن تعدادی از فرودگاه‌های داخلی و بین‌المللی، به تمامی شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شد؛ وجه بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیرمترقبه کنونی باطل اعلام شده، باید بدون کسر جریمه استرداد شود. وی افزود: بلیت مسافرانی که پرواز آنها به‌دلیل شرایط غیرمترقبه کنونی باطل اعلام شده، اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاه‌ترین زمان ممکن را دارد باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز با اولویت‌بندی مسافر (سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار/...) بدون دریافت هزینه رزرو مجدد صورت گرفته و بلیت جدید صادر شود.

نصب کنتور هوشمند
برای مشترکان پرمصرف
 تاکنون بیش از ۴ میلیون کنتور هوشمند برق در کشور نصب شده است و نصب 600 هزار کنتور برای مشترکان پرمصرف در دستور کار قرار دارد.
مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، مشترکان پرمصرف در اولویت نصب کنتورهای هوشمند قرار دارند، گفت: در حال حاضر حدود ۲ درصد از مشترکان بسیار بد‌مصرف هستند که ۲.۵ برابر الگوی مصرف هر منطقه برق مصرف می‌کنند. وی با اشاره به اینکه براساس برنامه‌ریزی انجام شده ۶۰۰ هزار کنتور هوشمند ویژه پرمصرف‌ها نصب خواهد شد، تعداد کنتورهای هوشمند نصب شده در کشور را بیش از ۴ میلیون دستگاه اعلام کرد و افزود: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا طی دو سال آینده ۹ میلیون کنتور هوشمند به این تعداد اضافه کنیم.
 
رونق نیروگاه‌های تجدیدپذیر
در گرو۳۵ همت اعتبار
همایش نیروگاه‌های تجدیدپذیر ایران با حضور سرمایه گذاران، صاحبان صنایع، نمایندگان دستگاه‌های دولتی ذیربط، کشاورزان و انجمن‌های صنفی برگزار شد.
به گزارش «ایران» علیرضا صالح، معاون صندوق توسعه ملی عنوان کرد: این صندوق 7/5 میلیارد دلار تسهیلات به نیروگاه‌های حرارتی و ۵ میلیارد دلاربرای توسعه تجدیدپذیرها اختصاص داده است. همچنین از سال ۱۳۸۹ حدود ۱۴۶ میلیارد دلار منابع مختلف وارد صندوق شده که حدود ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از منابع آن برای تأمین مالی نیروگاه‌ها تخصیص یافت. فرهاد شبیهی، مدیر عامل برق منطقه‌ای تهران نیز اظهارداشت: با توجه به اینکه راهکار رفع مشکلات برق تهران توسعه تجدیدپذیرها می‌باشد، در این راستا تلاش داریم سرمایه خرد و مردمی در تهران را جذب کنیم.
همچنین اولین موافقتنامه نیروگاه تجدیدپذیر یک مگاواتی در غرب پایتخت نیز مبادله خواهد شد که از آن می‌توان به عنوان یک قدم و حرکت جدید در تهران برای استفاده از تجدیدپذیرها یاد کرد.محسن طرزطلب، مدیرعامل ساتبا با اشاره به تعیین ۳۵ همت اعتبار در قانون بودجه برای توسعه تجدیدپذیرها تصریح کرد: بر اساس برنامه هفتم توسعه ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر باید وارد مدار شود که البته برخی انتظارات برای احداث نیروگاه تا ۵۰ هزار مگاوات هم مطرح است.  آرش نجفی، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: با توجه به اینکه مهم‌ترین راه برای رفع ناترازی برق توسعه انرژهای تجدیدپذیر است، از همین رو در دو سال گذشته اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته که یکی از آنها تفاهمی است که وزارت نیرو به منظور توسعه 10هزار مگاواتی نیروگاه‌های تجدید پذیر با بخش خصوصی منعقد کرد.

افزایش ظرفیت قطارهای مسافری
براساس اعلام شرکت راه آهن، ظرفیت قطارهای مسافری برای چهار مسیر پرتقاضا افزایش یافت.
به دنبال افزایش تقاضا، شرکت راه آهن برای رفاه حال مسافران اقدام به اختصاص دو رام قطار فوق العاده در مسیر تهران مشهد و افزایش ظرفیت صندلی علاوه بر ظرفیت موجود قطارها در محورهای مختلف ریلی کرد.
بنابرابن شرکت راه آهن برای روزهای آتی، ظرفیت قطارهای محورهای مختلف ریلی را در مسیرهای کرمان، شیراز، تبریز و مشهد افزایش داده است.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و نه
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و نه - ۱۲ مهر ۱۴۰۳