اخبار

مقابله با جابه‌جایی پول کثیف در مسیر ارزیابی برندها
به گفته یک مقام مسئول در وزارت صمت کمتر از 10درصد از برندها در کشور تقلبی است اما باید با همین میزان نیز جلوی جابه‌جایی پول کثیف گرفته شود. معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت از مقابله با تندیس فروشی و برند فروشی خبر داد.  علیرضا شاه‌میرزایی با اشاره به اینکه باید در کسب و کارهای مختلف برندسازی را انجام دهیم، گفت: کمتر از ۱۰ درصد برندها در کشور تقلبی است و باید برای ارزیابی برندها، پول کثیفی جابه جا نشود. باید همه بخش‌های تبلیغاتی کمک کنند تا ارزیابی‌ها دقیق انجام شود که سازمان مدیریت صنعتی بر اساس شاخص‌ها ارزیابی‌ها را تأیید صلاحیت می‌کند.
شاه میرزایی تأکید کرد: باید در بهبود فضای کسب و کار اقدام جدی انجام دهیم و تجارت عادلانه به جای تجارت زیرزمینی تقویت شود؛ از این رو در حوزه برندسازی نیاز به برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی داریم.

تولید انرژی‌های تجدیدپذیر  ؛ راه حل مشکل ناترازی
ناظرعالی شرکت‌های توزیع برق با بیان اینکه اکنون ظرفیت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر کشور به یک‌هزار و ۲۰۰ مگاوات رسیده است، گفت:‌ مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، انتظار می‌رود تا پایان برنامه هفتم توسعه، ظرفیت تجدیدپذیرهای کشور به ۳۰ هزار مگاوات برسد. سعید میرشریفی افزود: عملی‌شدن این برنامه نقش مؤثری در رفع ناترازی برق کشور خواهد داشت. همچنین انرژی‌های تجدیدپذیر یکی از روش‌های مهمی است که می‌توان با استمداد از آن بدون واردشدن آسیب به محیط ‌زیست نسبت به رفع ناترازی برق در فصل گرم سال اقدام کرد. وی گفت: ایران دارای مناطق بسیار وسیع در معرض نور شدید خورشید و باد ماندگار است و برای تولید انرژی تجدیدپذیر شرایط ایده‌آلی دارد و باتوجه‌ به پراکندگی ذاتی تولید برق با این روش، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر می‌تواند در رفع ناترازی کنونی و تأمین برق پایدار شبکه بویژه در مراکز تولیدی صنعتی، کشاورزی و غیره در کشور نقش بسزایی داشته باشد.

بهینه‌سازی مصرف انرژی باید مورد توجه قرار گیرد
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تأکید بر اینکه تحول سازمانی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است، گفت: در کنار افزایش تولید، تمرکز بر بهینه‌سازی مصرف انرژی نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. به گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل از شرکت ملی نفت ایران، حمید بورد روز گذشته در نشست تکریم و معارفه مدیران عامل شرکت‌های نفت و گاز پارس، نفت مناطق مرکزی، مهندسی و توسعه نفت و بهینه‌سازی مصرف سوخت، اعلام کرد: توسعه نباید سبب فراموشی تولید بهینه شود و ضرورت دارد در بخش‌های مختلف به افزایش تولید توجه ویژه کنیم. وی تأکید کرد: برای تحول سازمانی و چابک‌سازی شرکت‌ها نیز باید اقدام‌های مهمی انجام شود که برنامه‌ریزی ویژه‌ای می‌طلبد.‌

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و یک
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و یک - ۰۳ مهر ۱۴۰۳