توسعه همکاری برقی ایران و تاجیکستان

وزیر نیرو با تأکید بر توسعه و تقویت همکاری‌ها در حوزه الکتریکی و سایر مباحث بین دو کشور ایران و تاجیکستان گفت: پروژه سنگ‌توده ۲ از جمله پروژه‌های ایران در تاجیکستان است که رفع موانع اجرای آن در دستور کار است.
عباس علی‌آبادی پس از دیدار «دلیر جمعه»وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان گفت: در سایه فعالیت کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و تاجیکستان، مذاکراتی در زمینه‌های مختلف با وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان صورت گرفت.
 وزیر نیرو با بیان اینکه برخی از مباحث مطرح شده در این جلسه مربوط به حوزه آب و برق می‌شود، به پیشبرد و اجرای پروژه‌های متعدد توسط شرکت‌های ایرانی در تاجیکستان اشاره کرد و افزود: پروژه سنگ‌توده ۲ از جمله این پروژه‌هاست که مباحثی برای رفع موانع پیشرفت این پروژه مطرح شد. وی یادآور شد: در این جلسه همچنین مباحث مهمی در زمینه توسعه تجارت بین دو طرف مطرح شد. علی آبادی تأکید کرد: نکته این است که این امر به اغلب دستگاه‌ها و نیز بخش خصوصی و دولتی مربوط می‌شود و به رغم برقراری ارتباطات خوب و مؤثر، سطح تبادلات تجاری کم است و از این حیث امید است شاهد افزایش سطح و حجم مبادلات بین دو کشور ایران و تاجیکستان باشیم.
علی‌آبادی با اشاره به تبادل نظر در زمینه توسعه و تقویت همکاری‌ها در حوزه الکتریکی و سایر مباحث اظهار کرد: کشور ایران و تاجیکستان به لحاظ تاریخی دارای اشتراکات دیرینه‌ فراوانی هستند و امید است این روابط با توسعه گردشگری و سایر مباحث تقویت شود.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و یک
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و یک - ۰۳ مهر ۱۴۰۳