دستور ویژه رئیس جمهور و اعزام سه وزیر به طبس

دکتر مسعود پزشکیان صبح  یکشنبه در پی وقوع حادثه در معدن زغال سنگ طبس، با صدور دستوراتی به وزرای کشور، کار، صمت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار خراسان جنوبی، خواستار اعزام به محل حادثه و تسریع در پیگیری وضعیت مصدومان حادثه و بررسی علت وقوع این حادثه و جان باختن کارگران این معدن شد.  رئیس‌جمهور ضمن صدور این دستورات خواستار بسیج همه امکانات برای تسریع در رسیدگی به وضعیت معدن زغال سنگ طبس، دلجویی از خانواده جانباختگان و درمان مصدومان این حادثه شد.
وی در توئیتی نوشت: خبر حادثه معدن معدنجوی طبس بسیار دردناک و تأثربرانگیز است‌. به‌ هموطنانی که عزیزان خود را در این حادثه از دست دادند از صمیم قلب تسلیت می‌گویم و خود را شریک غم آنان می‌دانم. وزرای کار و صمت برای بررسی دقیق و رسیدگی به موضوع به طبس اعزام شده‌اند.
همچنین از سوی رئیس جمهور تأکید شد که علت این حادثه به‌طور دقیق بررسی و اعلام شده و با مقصران احتمالی این حادثه نیز به طور قاطع برخورد شود.
 لازم است تمامی امکانات در این خصوص مورد استفاده قرار بگیرد. سیده فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت نیز جانباختن جمعی از هموطنان عزیزمان در حادثه معدن طبس را به خانواده جانباختگان این حادثه و مردم شریف ایران تسلیت گفت و افزود: دولت تمام قد برای پشتیبانی از این عزیزان و خانواده‌های آنان ایستاده است. سید محمد اتابک، وزیر صمت نیز از تشکیل کمیته ویژه برای بررسی علت این حادثه خبر داد و گفت: برای رسیدگی به کسانی که در این حادثه مصدوم شدند، کمیته‌ای تشکیل شد. همچنین تحقیق از شرکت خصوصی که مسئول این معدن بوده نیز در حال پیگیری است.