رئیس‌جمهور در آیین تکریم و معارفه وزرای سابق و فعلی اقتصاد:

تلاش دولت، نجات کشور از بحران‌ها بر اساس وفاق ملی است

رئیس‌جمهور بعد از ظهر دیروز در آیین تکریم و معارفه وزرای سابق و فعلی امور اقتصادی و دارایی، تأکید کرد: معتقدیم هیچ مشکلی در دنیا وجود ندارد که راه‌حل برون‌رفت از آن وجود نداشته باشد و اساساً مشکل کشورهای در حال توسعه یا توسعه‌نیافته نیز نبود راه‌حل نیست، بلکه عدم استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مدیران آگاه و برخوردار از علم و دانش برای عملیاتی کردن این راه‌حل‌هاست.
پزشکیان با بیان اینکه بحران‌ها و چالش‌های امروز کشور ناشی از به کارگیری روش‌های غیرعلمی و بی‌پایه بوده است، تصریح کرد‌: اگر ما در تصمیم‌سازی‌های خود برای اداره کشور، روش‌های علمی مبتنی بر نظرات کارشناسان را احصا کنیم و جمع‌بندی آن را با نتایج تجربیات بین‌المللی این روش‌ها محک بزنیم، ‌آن وقت می‌توانیم آگاهانه بهترین روش را انتخاب کنیم و قاطعانه به مرحله اجرا درآوریم.
وی با اشاره به اینکه در دوره‌های گذشته، به جای اولویت‌بندی در تخصیص منابع محدود، انبوهی از پروژه‌های عمرانی و زیرساختی کلید خورده، اما هیچ کدام از آنها به سرانجام نرسید، گفت: برای تغییر شرایط و عبور از چالش‌ها و بحران‌ها، کشور باید با روش‌های علمی اداره شود و هیچ راه دیگری وجود ندارد.
پزشکیان با بیان اینکه بنا نداریم همه مدیران کشور را با برچسب‌های مختلف تغییر دهیم، گفت: هر فردی که بتواند راه و روش درست را به ما ارائه کند، فارغ از گرایشات سیاسی و تعلقات قومی و مذهبی خواهیم پذیرفت و از او استقبال خواهیم کرد.
رئیس‌جمهور تأکید کرد‌: تمام تلاش دولت نجات کشور از بحران‌های مبتلابه با استفاده از علم و دانش نخبگان کشور و بر اساس وفاق ملی است.
پزشکیان، ‌از زحمات سیداحسان خاندوزی وزیر سابق امور اقتصادی و دارایی تشکر و برای عبدالناصر همتی وزیر جدید این وزارتخانه نیز در این مسئولیت خطیر و سنگین آرزوی موفقیت کرد.