آن سوی خبر

ماندگاری فضانوردان در فضا
تا سال 2025
طبق اعلام ناسا فضانوردان بوئینگ استارلاینر که به دلیل بروز مشکل در فضاپیما در ایستگاه فضایی ماندگار شده‌‌اند سال ۲۰۲۵ با فضاپیمای دراگون اسپیس‌ایکس به خانه بازخواهند گشت.
ناسا و بوئینگ به‌طور مشترک تصمیم گرفته‌اند ویلیامز و ویلمور دو فضانورد با کپسول استارلاینر که آنها را به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسانده به زمین بازنگردند. در عوض، آنها برای بازگشت خود به زمین از یک کپسول دراگون متعلق به شرکت اسپیس‌ایکس که در ماه سپتامبر پرتاب می‌شود، استفاده خواهند کرد.
 
جنجال دستگیری پاول دوروف
در فضای مجازی
پاول دوروف، میلیاردر فرانسوی روسی و بنیانگذار پیام‌رسان تلگرام، هنگام خروج از جت شخصی‌اش در فرودگاه بوروژ خارج از پاریس دستگیر شد و خبر دستگیری وی با واکنش و پیامدهای زیادی در فضای مجازی همراه بود. به گزارش مهر، وی که بنیانگذار پیام‌رسان تلگرام است، اکنون با اتهاماتی چون رواج فعالیت‌های مجرمانه و سیاسی بخصوص در کشورهای روسیه، اوکراین و در کل کشورهای عضو اتحاد جماهیر شوروی سابق روبه‌روست. در پی دستگیری بنیانگذار تلگرام، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد سفارت این کشور در پاریس مشغول شفاف‌سازی وضعیت دوروف است. میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین و چند سیاستمدار دیگر روسی فرانسه را متهم کرده‌اند که به‌عنوان یک دیکتاتور عمل می‌کند.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و دو
 - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و دو - ۰۵ شهریور ۱۴۰۳