رأی قاطع و امیدبخش به صلاحیت وزیر ورزش و جوانان

فرخ حسابی
روزنامه‌نگار

مجلس شورای اسلامی، چهارشنبه یک روز کاری مهم و حساس را پشت سر گذاشت. در این روز نمایندگان مجلس در جلسه علنی به بررسی صلاحیت کابینه وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان
رئیس جمهور منتخب پرداختند و در نهایت نیز با قاطعیت آرا، فهرست پیشنهادی رئیس جمهور تأیید شد.
نکته مهم برای اهالی ورزش ایران انتخاب وزیر ورزش و جوانان بود که در نهایت احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی رئیس جمهور از سوی مجلس با قاطعیت آرا تأیید صلاحیت شد.
به این ترتیب، دوران جدیدی در ورزش کشورمان از امروز رقم خواهد خورد. دنیامالی جای کیومرث هاشمی را گرفت، مردی که در دوران حضور خود در وزارت ورزش و جوانان، فعالیت چشمگیری داشت و اهالی ورزش از او به نیکی یاد می‌کنند. نکته امیدوارکننده در مورد دنیامالی نگاه مثبتی است که اهالی ورزش به او نیز دارند و البته نمایندگان مجلس هم با قاطعیت آرا (253 رأی) او را تأیید کردند.
این حمایت قاطع خانه ملت از وزیر جدید ورزش و جوانان نشان از تأیید برنامه‌ها و استراتژی دنیامالی از سوی نمایندگان دارد، چه در بخش ورزش و چه در بخش جوانان. جامعه ورزش انتظار دارد که مجلس همان‌طور که روز چهارشنبه 31 مرداد ماه با قاطعیت رأی به تأیید صلاحیت وزیر ورزش و جوانان داد، در دوره تصدی او نیز همکاری و حمایت لازم را از بحث ورزش و جوانان به عمل بیاورد.
در نظر گرفتن بودجه مناسب و مکفی برای ورزش قهرمانی و همگانی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی، انتظاری است که از سوی جامعه ورزش در بحث بودجه هم از دولت و هم از مجلس وجود دارد.
وزیر ورزش و جوانان در صحبت‌هایش در مجلس با تأکید بر تجربه خود در چند دهه مدیریت از این گفت که به دنبال ظرفیت‌سازی در ورزش است و اینکه: «جایگاه ورزش هنوز برای بسیاری از مدیران کشور نمایان نشده است.» این نکته بسیار درستی است که نقش ورزش در تأمین سلامت جسمی و روانی جامعه هنوز از سوی بسیاری از مدیران شناخته نشده و وزیر ورزش باید چنین نگاهی را تغییر دهد. این موضوع بدون برنامه‌ریزی درست و البته تعامل مناسب با دستگاه‌های مختلف امکانپذیر نیست و البته باز هم انتظار از مجلس شورای اسلامی این است که دست و پای ورزش را در بحث بودجه بازتر از قبل بگذارد.
نگاه درست و تخصصی احمد دنیامالی به ورزش قهرمانی نیز در این بخش از صحبت‌های او نمود پیدا کرد: «ورزش قهرمانی تجلی‌گر غرور و اقتدار ایران اسلامی در میادین بین‌المللی محسوب می‌شود. این بخش نماد عزت، انسجام، افتخار و اقتدار ملی برای تمام ایرانیان محسوب می‌شود. باید با یک برنامه منسجم و هدفمند زمینه مدال‌آوری پایدار و متنوع کشور برای رشته‌های دیگر را فراهم کنیم و رشته‌های بیشتری را به ۲ رشته کشتی و تکواندو اضافه کنیم.» وزیر ورزش از لزوم شناسایی و تکریم استعدادها در سراسر ایران برای توسعه و پیشرفت ورزش قهرمانی گفت و جامعه ورزش امیدوار است مسیر جدیدی که از امروز برای ورزش ایران شکل گرفته، دروازه‌های خوشبختی و موفقیت را بیش از گذشته به خود ببیند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی