11آبان؛ فصل جدید لیگ برتر والیبال

شروع بدون قرعه‌کشی

فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر والیبال مردان 11 آبان ماه شروع می‌شود. بدون قرعه‌کشی. بنابراین خبری از مراسم قرعه‌کشی نیست. محسن ترابی، رئیس سازمان لیگ فدراسیون والیبال می‌گوید: «این فصل قرعه‌کشی لیگ برتر نداریم و برنامه بازی‌ها را طبق رنکینگ فصل قبل تیم‌ها می‌چینیم. این فرمول برگزاری را با مشورت با یکسری از مربیان قطعی کرده‌ایم. فقط مانده که در جلسه هماهنگی برای برگزاری همفکری کنیم.»
به گفته او، در این فصل دیگر خبری از بازی‌های متمرکز نیست: «طبق برنامه، تیم‌ها به صورت دور رفت و برگشت مسابقه می‌دهند و بازی‌های پلی‌آف هم 2 از 3 رفت و برگشت در خانه تیم‌ها برگزار می‌شود و دیگر بازی متمرکز نداریم، اما برای مرحله نیمه نهایی و نهایی هم بازی 3 از 5 را پیش‌بینی کرده‌ایم.»
هرچند فصل قبل لیگ برتر 14 تیمی برگزار شد، اما این فصل شرایط فرق کرده و فدراسیون سیاست 12 تیمی را دارد. در واقع سختگیری زیاد می‌کند تا کیفیت بازی‌ها پایین نیاید. محسن ترابی اما خیلی صریح این مسأله را نمی‌گوید: «فصل قبل لیگ برتر 14 تیمی بود. هنوز هم 14تیم حاضر امتیازشان را دارند، مگر اینکه باشگاه‌ها امتیازشان را واگذار کنند. اگر خودشان امتیازشان را واگذار کنند که هیچ. اگر تیمی امتیازش را به فدراسیون بدهد، فدراسیون تیمی جایگزین نمی‌کند. تا به حال با اینکه زمزمه‌هایی درباره واگذاری امتیاز شنیده‌ایم، اما هنوز رسماً هیچ باشگاهی امتیازش را واگذار نکرده است.»
رئیس سازمان لیگ ثبت قرارداد بازیکنان چهار باشگاه در سامانه فدراسیون را تأیید می‌کند: «فعلاً قرارداد تیم‌های چادرملو، شهداب یزد، فولاد سیرجان و طبیعت ثبت شده است. طبق آیین‌نامه بعد از اعلام آمادگی تیم‌ها پنجره‌هایشان باز می‌شود. البته به شرطی که با بازیکنان، فدراسیون و کادر فنی تسویه کرده باشند. فصل نقل و انتقالات هم تا یک روز قبل از شروع رقابت‌ها برقرار است و تیم‌ها می‌توانند قراردادها را ثبت کنند.»
جستجو
آرشیو تاریخی