بچه‌ها برای قهرمانی در پارالمپیک آماده هستند

هادی رضایی: امروز وقت جنگیدن است

والیبال نشسته ایران در بازی‌های پارالمپیک مثل کشتی در المپیک است. همان‌طوری‌ که بار کاروان المپیکی همیشه به دوش کشتی بوده، در پارالمپیک هم بار به دوش والیبال نشسته است. قهرمانی این تیم همیشه یک رنگ و بوی دیگری داشته و چون تنها رشته تیمی است که در پارالمپیک‌ها به مدال طلا می‌رسد، انگار عیار طلای این تیم هم متفاوت است. تیم ملی والیبال نشسته ایران باید 9 شهریور اولین مسابقه‌اش را در پاریس برگزار کند اما واقعاً این تیم برای حضور در پاریس آماده است؟ جواب هادی رضایی سرمربی تیم ملی والیبال نشسته به این سؤال جالب توجه است: «قطعاً آماده هستیم اما برنامه‌ها آنطوری‌که می‌خواستیم پیش نرفت. البته اهل گلایه نیستیم و حالا هم که اصلاً وقت گلایه نیست.»

محسن وظیفه
روزنامه‌نگار

‌تیم ملی والیبال نشسته امید کاروان ایران در پاریس است؛ تیم شرایط خوبی دارد؟
خداراشکر که بچه‌ها از هر نظر آماده هستند. هم فنی، هم جسمی و هم روانی در آمادگی کامل هستند. به همین دلیل امید زیادی به این تیم دارم.
‌رسیدن به عنوان قهرمانی توقعی است که همیشه از تیم والیبال نشسته وجود داشته است.
 خداراشکر این نشان‌دهنده جایگاه والیبال نشسته است و من امیدوارم که پاسخ خوبی به این توقعات بدهم.
‌شرایط این کار را دارید؟ چون بعضی از برنامه‌ها خوب پیش نرفت، مثل سفری که قرار بود به هلند داشته باشید اما انجام نشد.
بله، متأسفانه این سفر لغو شد و ما خیلی هم روی این مسابقات حساب باز کرده بودیم. البته این اواخر قزاقستان آمد و چند بازی دوستانه انجام دادیم و خوشبختانه تیم در شرایط مسابقه قرار دارد و همین هم برای تیم ما شاید کافی نباشد اما خوب بوده.
‌و این چند مسابقه می‌تواند جای خالی تورنمنت هلند را پر کند؟
نه خب طبیعی است که فرق دارند ولی الان وقت گله کردن نیست. ما 9 شهریور اولین بازی خودمان را در پاریس انجام می‌دهیم و دیگر حرف زدن فقط ایجاد حاشیه است. الان می‌خواهیم برای جنگیدن به میدان مبارزه برویم و هر حرف و حاشیه تیم را به هم می‌ریزد. می‌رویم و با تمام توان تلاش می‌کنیم که بتوانیم باز هم مدال طلا را به دست بیاوریم اما واقعاً کار بسیار سختی داریم.
‌تعدادی از ستاره‌های تیم مصدوم بودند؛ مثل مرتضی مهرزاد و رمضان صالحی؛ مشکلی از این بابت ندارید؟
نه، خداراشکر مصدومیت این دو بازیکن هم رفع شده و حالا که کمتر از 10 روز تا اولین بازی فرصت داریم، تیم در بهترین شرایط قرار دارد. هیچ مصدومی نداریم و همه با کیفیت کامل در این دوره از بازی‌ها به میدان می‌روند.
‌پس باید مدال طلا را برای والیبال نشسته کنار بگذاریم؟
ببینید، هیچ آدم عاقلی در ورزش نتیجه را پیش‌بینی نمی‌کند. ما هر کاری بوده انجام دادیم و واقعاً این بچه‌ها برای اینکه به فرم آمادگی برسند، خیلی زحمت کشیدند. این همه زحمت فقط با مدال طلا جبران می‌شود. آرزوی من این است که این بچه‌ها به حقشان برسند؛ حالا اینکه چه اتفاقی در روز مسابقه و در میدان رقابت بیفتد، خدا داند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی