سکوی المپیک در پاریس برای ما تمام شد

مهروز ساعی: نتایج تیم، مخالفان را به زانو درآورد

فائزه زمانی/ این روزها سایه حواشی مربوط به مبینا نعمت‌زاده روی درخشش دختران تکواندوکار در المپیک پاریس بدجوری سنگینی می‌کند. دختران هوگوپوش در شیاپ‌چانگ پاریس یک نقره و یک برنز دشت کردند تا تاریخ به احترامشان کلاه از سر بردارد اما حالا حواشی مربوط به رشته دانشگاهی دلخواه نعمت‌زاده باعث شده تا شاید خیلی زود موفقیت تکواندو فراموش شود. در چنین شرایطی مهروز ساعی مربی تیم ملی تکواندو معتقد است نتایج دختران حتی مخالفان را هم به زانو درآورده و دنیا به احترام این درخشش می‌ایستد که همین موضوع کفایت می‌کند.
‌به نظر می‌رسد یکی از اصلی‌ترین دلایل موفقیت تکواندو اتحاد اعضای تیم بود؛ تکواندو این همدلی را مدیون کیست؟
قطعاً این همدلی و یکپارچگی ما باعث شد که تکواندوکاران المپیکی یاد بگیرند دلسوز هم باشند و به عنوان یک تیم کنار هم زندگی کرده و به پیشرفت یکدیگر کمک کنند. ما خیلی تلاش کردیم کنارهم یک خانواده باشیم که این موضوع را مدیون هادی ساعی هستیم. او به‌رغم مشغله و مسئولیت‌های سنگین فدراسیون، حتی در مسائل فنی هم به ما کمک کرده و بازیکنان و مربیان را همه‌جوره حمایت کرد که مهم‌ترین عامل موفقیت ما همین موضوع است.
‌واکنش کشورهای دیگر به موفقیت و تاریخ‌سازی دختران ایرانی چه بود؟
بسیاری از مربیان کشورهای دیگر بویژه تیم‌های آسیایی از موفقیت و تاریخ‌سازی ما خوشحال بودند چرا که دوست داشتند پرچم آسیا بالا باشد و بیشتر مدال‌ها به این قاره برسد. بازیکنان و مربیان خیلی از کشورها دوستان ما هستند که در مسابقات مختلف شاهد زحمات ما بودند، بابت همین هم خوشحال بودند و به ما تبریک گفته و حتی می‌گفتند این نتایج برازنده شماست و به حقتان رسیدید.
این روزها حاشیه‌های مربوط به مبینا نعمت‌زاده روی موفقیت تکواندو سایه انداخته و عده‌ای چشمان‌شان را روی این نتایج بسته‌اند.
نتایج ما در دنیا مثل بمب ترکید و همه درخشش تیم ما را دیدند. اگر کسی هم چشمش را روی موفقیت‌های تکواندو بست، ما احترام می‌گذاریم. همان‌طور که ملت ایران با مدال‌های ما خوشحال شده و اشک ریختند، به همان میزان هم عده‌ای با این موفقیت خوشحال نشدند اما جالب است بدانید که حتی مخالفان هم با این نتایج به زانو درآمدند و مجبور شدند به درخشش بازیکنان ما تعظیم کرده و به ما تبریک بگویند که همین کافی
است.
‌به نظر می‌رسد با این نتایج، توقع از شما بالا رفته و کار بچه‌ها از اینجا به بعد سخت‌تر خواهد شد.
قطعاً کار ما از این به بعد خیلی سخت‌تر خواهد شد چراکه با این نتایج توقع مردم عزیز و دنیا از تکواندوی ایران بیشتر می‌شود. بنابراین هرچقدر که برای رسیدن به این نقطه تلاش کردیم، باید صدبرابر بیشترش کنیم. به این واقف هستیم که باید برنامه‌ریزی بهتری برای آینده انجام دهیم و بازیکنان هم باید تلاش بیشتری کرده تا این مسیر را ادامه دهند.
سکوی المپیک همانجا در پاریس برای ما تمام شد و حالا صفحه جدیدی از زندگی قهرمانی برای ما باز شده است که باید تلاش کنیم تا در صفحه جدید تکواندوی دختران، نتایج بهتری را ثبت کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی